شناسهٔ خبر: 111795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در جلسه پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به استان مطرح کرد:

مصوبات سفر دولت؛ فرصتی کم نظیر برای رفع خلاءهای استان

جلسه مصوبات سفر ریاست جمهوری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در نخستین جلسه پیگیری مصوبات سفر هیئت محترم دولت در حوزه این اداره کل برگزار شد، مصوبات این سفر را فرصتی کم نظیر برای رفع خلاءهایی که در استان به شکل تاریخی وجود دارد، دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جعفر شهامت گفت: در سفر هیئت محترم دولت به استان، حدود هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار طی یک دوره سه ساله برای این اداره کل مصوب شده که برای نقاط پرتصادف ۲۱۰ میلیارد تومان، راه های روستایی هزار میلیارد تومان، محور اسفراین - شیروان - باجگیران ۲۰۰ میلیارد تومان و روکش راه های فرعی ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان این که اعتباراتی که در این مصوبات برای نقاط حادثه خیز اختصاص می یابد بی سابقه است و تاکنون با دست خالی در این حوزه ها کار می کردیم، افزود: بنابراین خیلی مهم است که در فرآیند مدیریت پروژه ها با طرح و برنامه پیش برویم که در نتیجه نهایی بسیار اثرگذار است و در این راستا بدون تعارف پیمانکارانی که اهمال کار هستند باید از این فرآیند حذف شوند.

وی تاکید کرد: باید ظرفیت سنجی و طراحی قراردادها به گونه ای شود که اصولا پیمانکاران ضعیف نتوانند جلو بیایند و با پیمانکارانی کار کنیم تا مردم نتیجه تحرکی را که قرار است این اعتبارات به پروژه های ما بدهند لمس کنند.

وی با اشاره به این که باید اعتبارات به شکل متوازن در تمام شهرستان ها دیده شود، ادامه داد:آسفالت و روکش راه های روستایی و نقاط حادثه خیز محورهای کاری مهم این اداره کل است که پل ها نیز ذیل آن ها دیده می شود و مورد اجماع استانداری، فرمانداری ها، ستاد مرکزی، نمایندگان و مردم است بنابراین باید این حوزه ها تقویت شود و در این خصوص هرچه انرژی بگذاریم و پیمانکار خوب به کار بگیریم مشکلات خیلی کمتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسیر سه ساله ما با این مصوبات ریل گذاری می شود و ارزشمند است و از اکنون باید بگوییم تا انتهای این سه سال  حداقل ۳۰۰کیلومتر راه آسفالت شده خواهیم داشت که ۵۰ کیلومتر آن با قراردادهای موجود و ۲۵۰ کیلومتر نیز با قراردادهای جدید است.

شهامت افزود: باید کل سیستم برای دوره سه ساله برنامه ریزی شود تا کارها را بدون دغدغه انجام دهیم و از این تاریخ تا تیرماه ۱۴۰۴ باید حداقل ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی را به مردم صبور استان تحویل دهیم تا عقب ماندگی این حوزه با کار مضاعف جبران شود.