شناسهٔ خبر: 111801 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه اول سال جاری صورت پذیرفت:

ثبت ۱۷۵ میلیون تردد در جاده های مازندران

مازندران- مهندس جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از ثبت بیش از ۱۷۵ میلیون تردد طی سه ماه سال جاری درسطح محورهای استان مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،حسن جهانیان خاطر نشان ساخت: برابرآماربدست آمده از۱۰۶سامانه تردد شماری منصوب درمحورهای استان مازندران طی سه ماه سال جاری بیش از ۱۷۵ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جاده های استان در حال تردد  بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۱۹ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تردد در محورهای مواصلاتی استان با استانهای مجاور در سه ماه سال جاری در مقایسه با  مدت مشابه سال گذشته بیش  از ۵۰ درصد افزایش داشته و به بیش از ۱۵ میلیون ۹۷۳  هزار تردد رسیده است.

جهانیان دلیل افزایش ترددهای بین شهری در سه ماه سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال قبل را کاسته شدن از محدودیت های سفر به دلیل فروکش کردن ابتلا به بیماری کرونا و افزایش سفر ها عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: طی سه ماه سال جاری به طور متوسط در هر ساعت بیش از ۶ هزار و ۶۲ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد  بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۵ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ بوده است.