شناسهٔ خبر: 111806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد:

تصمیم‌گیری برای سرعت‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶۰ هزار ثبت‌نامی نهضت ملی مسکن در این استان وجود دارد که تعداد واجدان شرایط از مرز ۹۰ هزار نفر فراتر رفته است. 

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) سیدمحسن حمزه‌لو در جلسه بررسی روند پیشرفت نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی که با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، بیان کرد: از این میزان واجد شرایط بیش از ۱۰ هزار نفر نسبت به پرداخت وجه اقدام کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه مسائل اراضی تعاونی مسکن کوثر نیز در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی بحث و بررسی شد، گفت: این تعاونی از سال ١٣۶٩ درگیر مشکلات و موانع است که امروز با توجه به سیاست‌های دولت مردمی در حمایت و توسعه طرح‌های تولید مسکن تلاش می‌شود راهکارهای قانونی  با همکاری هیئت مدیره عملیاتی شود. 

در این جلسه مقرر شد که برای کمک به کوتاه شدن فرایند خانه‌دار شدن اعضای تعاونی کوثر قرارداد فسخ شده توسط دادگاه را به قرار داد جدید تبدیل و مبالغ دریافتی را به روزرسانی نماید و شرایط تقسیط در نظر بگیرد.

همچنین تصمیم‌گیری شد که در صورت پذیرا بودن شهرداری و مدیریت شهری زمین مورد ادعای شهرداری واگذار و سازمان ملی زمین و مسکن اراضی جدیدی را برای شرکت تعاونی در نظر گرفته که آمادگی واگذاری با شرایط تقسیط را دارد.