شناسهٔ خبر: 111839 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

صدور بیش از هزار رای کمیسیون ماده ۱۲ طی سال گذشته

پرویزی مقدم معاون املاک و حقوقی آمار عملکرد یکسال گذشته کمیسیون ماده ۱۲ استان تهران را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، مصطفی پرویزی مقدم معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: به استناد ماده ۱۳ قانون زمین شهری تشخیص عمران و احیاء و همچنین تعیین زمین های دایر و تمیز بایر از موات بعهده وزارت راه و شهرسازی است و به موجب دستورالعمل صادره از وزارت مسکن و شهرسازی (وقت)مصوب ۲/۵/۶۷ تشخیص عمران و تعیین نوع زمین بعهده کمیسیونی موصوف به کمیسیون ماده ۱۲ محول شده است.

وی گفت: کمیسیون تشخیص ماده ۱۲ استان تهران جهت تنویر اذهان عمومی نسبت به اعلام آمار عملکرد دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۲ استان تهران در سال ۱۴۰۰ اقدام نمود است کما اینکه مطابق قانون اعلام هر رای موات مشروط به دو بار آگهی در روزنامه سراسری به فاصله ۱۰ روز و سپس پی گیری متقاضیان تا سه ماه بعد از آگهی دوم است که مطابق با قانون در این مسیر حرکت کرده ایم.

پرویزی مقدم در پایان گفت: دبیرخانه مذکور در اعلام این آمار تعداد پرونده های جاری را۲۳۰۰ فقره، تعداد پرونده های متفرقه (تفسیر مجدد حقوقی، انطباق ماده ۶۴ و ... ) را۱۶۰ فقره و تعداد کل پرونده رسیدگی شده را۲۱۶۰ فقره اعلام کرده است و این در حالی است که تعداد کل آراء صادره کمیسیون ماده دوازده در سال گذشته ۱۰۱۹ رای بوده است.