شناسهٔ خبر: 111845 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد؛

کاهش ۴۲ درصدی بارش‌های بهاری در آذربایجان غربی

خشکسالی سرپرست اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی میانگین بارش فصل بهار سال جاری در این استان را ۷۵ میلی‌متر اعلام کرد و گفت:‌ میزان بارش‌ها نسبت به حد نرمال ۴۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسماعیل سیمائی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه شاهد افزایش دما نسبت به نرمال در بررسی‌های آماری طی خردادماه بودیم، افزود: میانگین دمای خرداد ۱۴۰۱ استان، ۱۹.۸ درجه سلسیوس و میانگین نرمال ۱۸.۵ درجه سلسیوس است که ۱.۳ درجه سلسیوس نسبت به نرمال افزایش دما نسبت به بلند مدت را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

سیمائی عنوان کرد: میانگین بارش استان در خردادماه جاری ۷.۷ میلیمتر، میانگین نرمال مشابه ۲۲.۷میلیمتر و میانگین مدت مشابه سال قبل۲.۳ میلیمتر است که نسبت به نرمال ۶۶ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت ۵.۴ میلیمتر افزایش نشان می دهد.

وی گفت: میانگین بارش فصل بهار ۱۴۰۱، معادل ۷۵ میلیمتر است که نسبت به نرمال (۱۲۹.۸میلیمتر) یعنی ۴۲ درصد کاهش دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی، این مسئول در ادامه افزود: بارش سال زراعی جاری استان تا پایان خردادماه ۸. ۲۶۴ میلیمتر، مدت مشابه به نرمال۳۲۵.۳ میلیمتر و مدت مشابه به سال قبل۲۳۷.۷ میلیمتر است که نسبت به نرمال ۱۹ درصد کاهش و نسبت به سال قبل ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.