شناسهٔ خبر: 111893 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده وزارت امور خارجه در استان اردبیل اعلام کرد:

مشکلات کامیون داران ایرانی در پایانه مرزی بیله سوار بررسی شد

تردد کامیون مسائل و مشکلات پیش روی رانندگان ترانزیتی با حضور نماینده وزارت امور خارجه در استان اردبیل، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، مدیرکل گمرک استان، مرزبانی استان و جمعی از مسئولان شهرستانی بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل نماینده وزارت امور خارجه در این نشست با بیان اینکه از طریق وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها پیگیر مسائل ومشکلات کامیونداران هستیم گفت: وزارت امور خارجه در دوره جدید، همکاری‌ها و مراودات اقتصادی را با توجه به شرایط تحریم در اولویت قرار داده و در این زمینه توسعه همکاری با همسایگان از اهمیت خاصی برخوردار است.

رحیم ژرفی بااشاره به اینکه باید مشکلات و مسائل موجود در مبادی ورودی و خروجی استان برطرف شده و شرایط تسهیل شود افزود:اغلب مشکلاتی که امروز مطرح شد موضوع تعلل کامیون‌ها ایرانی در مبادی مرز جمهوری آذربایجان است و وزارت امور خارجه هم این موضوع را بررسی می کند.

وی بنا به تاکیدات رئیس جمهوری بر لزوم توسعه همکاری با کشورهای همسایه بر اساس سیاست همسایگی تصریح کرد: در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری به استان آذربایجان شرقی هم مشکلات کامیونداران در مرز بازرگان بررسی ومقرر شدجلساتی به صورت دوره ای در استانهای مرزی برگزار شود.

این دیپلمات کشورمان عنوان کرد: هیچگونه مشکلی در خصوص بازگشایی و پذیرش و خروج مسافران و اتباع آذری از سمت جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و در صورت تمایل طرف آذری اماده میهمان نوازی از آنها هستیم.  

نماینده وزارت امور خارجه بخش زیادی از مشکلات مربوط به کاهش مسافران و تردد اتباع آذری را مربوط به سیاستهای طرف آذری دانست و خاطرنشان کرد:این مشکلات برطرف شده و امیدواریم براساس تعهدات صورت گرفته  شاهد تردد گردشگران از گمرک و پایانه مرزی بیله سوار باشیم.

همچنین در این نشست کارشناس اداره حمایت کنسولی وزارت امور خارجه با اشاره به اهتمام دولت برای حل مشکلات کامیون داران گفت:کشورهای مختلف قوانینی دارند که کامیونداران باید از آن اطلاع داشته باشند تا در این کشورها دچار مشکل نشوند.

حسین عمیدی برخی مشکلات پیش آمده  برای رانندگان را بی‌اطلاعی آنها از این قوانین عنوان کرد و افزود:لازم است در این زمینه رانندگان اطلاعات لازم را درباره قوانین این کشورها داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ نفر از اتباع ایرانی  در سایر کشورها زندانی هستند که بخش زیادی از این افراد به علت نااشنایی به قوانین و مقررات این کشورها بوده است.