شناسهٔ خبر: 111903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل راهداری استان اعلام کرد:

صدور بیش از ۹ هزار برگ گواهی معاینه فنی برای خودروهای سنگین در البرز

معاینه فنی خودروهای سنگین معاون حمل و نقل راهداری البرز از صدور ۹ هزار و ۴۸۳ برگ گواهی معاینه فنی برای وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین طی بهار امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، میثم قدمی اظهارکرد: در سه ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۹۰۰ خودروی سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی این استان مراجعه کردند که از این تعداد ۹ هزار و ۴۸۳ خودرو در مراحل اول و دوم قبول و دو هزار و ۴۱۷ مورد رد شدند.

وی افزود: خودروهایی که نتوانند در معاینات نمره قبولی را کسب کنند مجاز به دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت برای جابجایی مسافر در جاده ها نخواهند بود.

این مسئول از رشد ۴ درصدی صدور گواهی معاینه فنی طی این مدت خبر داد و گفت: مراکز معاینه فنی به منظور افزایش ایمنی تردد و کاهش میزان آلودگی هوا به صورت مکانیزه کنترل فنی خودروهای سنگین را انجام می‌دهند تا در صورت نبود نقص فنی گواهی معاینه فنی برای آن خودرو صادر شود.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: در این مراکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری مانند کیفیت آج لاستیک‌ها، چراغ ها و کمربند و در و شیشه‌ها، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده ها، کیلومترشمار و تست نور برای خودروها انجام می‌شود.

البرز دارای سه مرکز معاینه فنی برای خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین است که زیر نظر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فعالیت می‌کنند و در این بازه زمانی ۱۴ بازدید از عملکرد آنها توسط کارشناسان این اداره‌کل انجام شده است.