شناسهٔ خبر: 111910 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اعلام کرد:

در سال گذشته بیش از ۶۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان کرمان خط کشی شده است

در سال گذشته بيش از 6100 کيلومتر از جاده‌های استان كرمان خط كشي شده است در راستای انجام اقدامات فیزیکی ایمنی راهها، طی سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۱۰۰کیلومتر خط کشی طولی در محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان کرمان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، سید حمزه روح الامینی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط کشی در سطح محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان با اولویت میزان تردد محور ها و به منظور جلوگیری از برخورد های رو در روی خودرو ها، در یکسال گذشته از محل اعتبارات ملی اجرا شده است.

روح الامینی افزود: انجام خط‌کشی های جاده ای ضمن این که از ضروری‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می شوند از عوامل اصلی منظم‌کردن حرکت وسایل‌نقلیه و آگاهی‌دادن به تردد کنندگان جاده‌ای نیز هستند، و نبود خط کشی بویژه در جاده های دوطرفه، بروز سوانح ناگواری را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به گرانی قیمت رنگ مخصوص خط کشی و عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای خط کشی در تمام محور های استان، اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان به منظور کاهش هزینه ها وبا استفاده بهینه از توان فنی و نیروی انسانی خود ، بخش درخور توجهی از این خط کشی ها را به صورت امانی انجام داده است.

روح الامینی با اشاره به صرفه جویی ۳۳ میلیارد تومانی حاصل از انجام خط کشی های جاده ای بصورت امانی، خاطرنشان کرد: این اداره کل برای تأمین ایمنی محورهای استان، اقدامات موثری را در بحث خط‌کشی محورها در دستور کار خود دارد که احیای خط کشی در محورهای مواصلاتی با اولویت محورهای شریانی از آن جمله است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در ادامه گفت: اکثر محورهای شریانی و اصلی استان از جمله محورشهربابک_ سیرجان_ بندرعباس، کرمان_ بم و محور سیرجان _ شیراز و همچنین بخش عظیمی از راه‌های فرعی و روستایی استان از محورهایی بوده اند که سال گذشته خط کشی در آن‌ها صورت گرفته است.