شناسهٔ خبر: 111924 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش ۶۳ درصدی جابجایی مسافر از طریق حمل‌ونقل ریلی/انتشار اطلاعیه دوم کمیسیون سوانح ریلی درباره حادثه قطار مشهد- یزد

قطار بندر عباس- مشهدjpg.jpg از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به افزایش ۶۳ درصدی جابجایی مسافر از طریق حمل‌ونقل ریلی و انتشار اطلاعیه دوم کمیسیون سوانح ریلی درباره حادثه قطار مشهد- یزد اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

افزایش ۶۳ درصدی جابجایی مسافر از طریق حمل‌ونقل ریلی

جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی کشور در مدت دو ماهه سال جاری به ۴.۴ میلیون نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۳ درصد افزایش همراه شده است.

۳ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی از دولت گذشته داریم

مدیر عامل شرکت راه‌آهن با حضور در صحن علنی مجلس درباره عوامل ایجاد سانحه قطار مشهد-یزد توضیح داد و گفت: ۳ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی از سنوات گذشته به شرکت راه‌آهن به ارث رسیده است و باید با حمایت مجلس عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

۶ عامل دیگر برای سانحه قطار مشهد- یزد اعلام شد

کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن، با انتشار اطلاعیه شماره دو خود درباره سانحه قطار مسافری مشهد-یزد، ۶ عامل دیگر علاوه بر عوامل قبلی برای این سانحه اعلام کرد.

تقویت روابط حمل‌ونقلی ایران و تاجیکستان با افزایش تجارت دو کشور

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی تجارت پایین میان ایران و تاجیکستان را دلیل اصلی افت روابط حمل‌ونقلی دو کشور دانست وگفت: تهران و دوشنبه برای ایجاد کمیته مشترک حمل‌ونقل به منظور مرور همه حوزه‌های حمل‌ونقل، برطرف کردن موانع و تقویت همکاری‌ها تفاهم کردند.

تاکید بر افزایش میزان ترانزیت میان تهران و دوشنبه

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در دیدار هیات تاجیکی ضمن اشاره به مشترکات فرهنگی و مذهبی و منافع مشترک ایران و تاجیکستان بر لزوم افزایش میزان حمل‌ونقل و ترانزیت میان دو کشور تاکید کرد.

توقف سیر تعدادی از واگن‌های مسافری با عمر بالای ۴۸ سال

سیر تعداد اندکی از واگن‌های مسافری با عمر بالای ۴۸ سال به دلیل عدم انجام بازسازی سطح یک و دو متوقف شد.