شناسهٔ خبر: 111954 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خرم‌آباد:

ساخت و توسعه ۷۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان خرم‌آباد آغاز شد

ساخت و توسعه ۷۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان خرم‌آباد آغاز شد عملیات ساخت و توسعه ۷۰ کیلومتر از راه های روستایی خاکی و شوسه شهرستان خرم‌آباد در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، هدایت فلاح‌پوری گفت: با توجه به اعتبارات خوبی که در سال ۱۴۰۰ برای حوزه توسعه و ساخت راه‌های روستایی در نظر گرفته شد با پیگیری اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی و شهرستان، بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی خرم‌آباد مصوب شد که در قالب این اعتبار عملیات ساخت و توسعه  ۷۰ کیلومتر از راه های روستایی خاکی و شوسه این شهرستان آغاز شده است.

وی از عملیات زیرسازی و ساخت ابنیه فنی و آسفالت محور روستایی بیشه_ چم چیت_ دورود به طول ۹کیلومتر به عنوان مهم‌ترین پروژه حوزه روستایی یاد کرد و گفت: این پروژه  باتلاش همکاران اداره‌کل و شهرستان اجرایی شده است که تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. این محور، مسیر تردد اهالی شهرهای سپیددشت و شول‌آباد، دهستان چمسنگر و روستاهای ززماهرو و ده‌ها روستا در بخش های پاپی و شول‌آباد به شهرستان‌های دورود، ازنا و الیگودرز است و  با افتتاح این پروژه ۱۲۰کیلومتر از طول مسیر کوتاه تر خواهد شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم‌آباد افزود: محور سپیددشت –بیشه- چم چیت_ دورود  به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه سزار و آبشارهای زیبای بیشه و آبگرمه و رودخانه گهر و دره اسپر جزو زیباترین مسیرهای گردشگری استان به شمار می‌رود و دارای تردد بسیار بالا به ویژه در ایام تعطیلات است.

وی، تعریض محور روستایی بلیلوند به طول سه کیلومتر و محور مجموعه تولیدی گردشگری کشت و صنعت به طول دوکیلومتر را از اقدامات شاخص در سه ماهه اول ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: تعریض این دو محور با هماهنگی معاونت هماهنگی امور استانداری و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صورت گرفت که به‌صورت امانی و با استفاده از توان نیروی انسانی و  ماشین‌آلات شهرستان و پشتیبانی اداره‌کل اجرایی شده است.

فلاح‌پوری اظهار داشت:در حوزه راهداری نیز با برنامه‌ریزی لازم درخصوص بهسازی روکش آسفالت محورهای مواصلاتی، اجرای لایه حفاظتی اسلاری سیل محور خرم‌آباد_سپیددشت و راه روستایی کاکاشرف به طول ۱۰ کیلومتر صورت گرفت و قرارداد روکش آسفالت محورهای فرعی و روستایی شهرستان خرم‌آباد با اعتبار ۲۰میلیارد تومان توسط اداره نگهداری راه منعقد شده است که به‌زودی اجرایی خواهد شد.

وی، به‌روزرسانی ۲۰۰عدد علائم جاده‌ای اطلاعاتی و ایمنی، نصب ۲۵۰عدد استوانه پلاستیکی، نصب شش ردیف سرعتکاه پلاستیکی و تعمیر و مرمت تعداد ۲۵۰صفحه گاردریل، لکه‌گیری محورهای روستایی به مقدار ۱۳۰تن را از اقدامات اداره راهداری شهرستان خرم‌آباد درسه ماهه نخست سال جاری برشمرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خرم‌آباد با اشاره به اقدامات شاخص حوزه حمل و نقل گفت: با توجه به افزایش سفرها به‌خصوص در ایام نوروز، نظارت بر عملکرد شرکت‌های مسافربری به‌صورت شبانه‌روزی انجام گرفت که خوشبختانه با وجود افزایش تردد و  ثبت ورود بیش از یک میلیون وسیله نقلیه به شهرستان خرم‌آباد، تصادفات در شهرستان از روند کاهشی برخوردار بود.

وی، برنامه‌ریزی برای حمل کالاهای اساسی از مبدا بندر امام خمینی(ره) و محصولات کشاورزی را از دیگر اقدامات درحوزه حمل و نقل کالا عنوان کرد.