شناسهٔ خبر: 111956 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد جاده ای در محورهای آذربایجان غربی

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد جاده ای طی سه ماهه نخست سالجاری در محورهای ارتباطی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار کرد: در ۳ ماه اول سال جاری بیش از ۴۹ میلیون تردد جاده ای در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تردد ورودی و خروجی در محورهای استان در سه ماه اول سال جاری بالغ بر ۸ میلیون تردد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۲۹.۷ درصدی برخوردار است.

وی از فعالیت ۹۶ سامانه ترددشمار در سطح محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: این سامانه ها اطلاعات تردد وسایل نقلیه عبوری اعم از نوع وسیله نقلیه، سرعت عبور، تعداد محور، سرعت متوسط، فاصله غیر مجاز و سرعت غیر مجاز را جهت برنامه ریزی های لازم جهت افزایش ایمنی و عبور و مرور را نشان می دهند.

آرامون اذعان داشت : با اخذ مجوزهای لازم از ستاد مرکزی جهت تجهیز ۱۲ محور استان به سامانه های تردد شمار، تعداد این سیستم های هوشمند حمل و نقل جاده ای در استان به ۱۰۸ سامانه ارتقاء پیدا خواهد کرد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در پایان یادآور شد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱، اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ به اطلاعات و اخبار ترافیکی، تصاویر لحظه‌ای دوربین‌های نظارت جاده‌ای، وضعیت تردد و هواشناسی محورهای مواصلاتی دسترسی یابند تا با اطلاع از وضعیت ترافیکی مسیر، سفری ایمن پیش رو داشته باشند.