شناسهٔ خبر: 111958 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

تداوم هوای گرم برای امروز و فردا/کاهش نسبی دما از روز یکشنبه هفته آتی در برخی مناطق

گرمای هوا کارشناس هواشناسی برای امروز و فردا جوی آرام و پایدار همراه با تداوم هوای گرم را پیش‌بینی کرد و گفت: امروز در استان‌هایی مثل تهران، البرز و قزوین بر غلظت آلاینده‌های جوی و گرد و غبار هوا افزوده می‌شود و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز پنجشنبه نهم تیرماه وروزهای آتی را تشریح کرد.

کارشناس هواشناسی برای امروز و فردا جوی آرام و پایدار همراه با تداوم هوای گرم را پیش‌بینی کرد و گفت: امروز در استان‌هایی مثل تهران، البرز و قزوین بر غلظت آلاینده‌های جوی و گرد و غبار هوا افزوده می‌شود و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

وی افزود: برای روزهای شنبه در برخی مناطق شمال آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل یکشنبه و دوشنبه علاوه بر این در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر جنوب سیستان و بلوچستان جنوب کرمان و ارتفاعات هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدی موقتی رخ می‌دهد.

گودرزی خاطر نشان کرد: امروز و فردا در برخی مواقع جنوب غرب و برای روز شنبه در جنوب غرب و شرق سمنان و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز، افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را شاهد خواهیم بود که سبب کاهش دید می‌شود.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: از لحاظ دمایی این هفته، هفته گرمی است و از اوایل هفته آتی از روز یکشنبه تا دوشنبه روند دمایی در نیمه شمالی کشور کاهشی خواهد شد و هوا در این مناطق خنک تر می‌شود.

وی افزود: طی چند روز آینده آب‌های جنوب کشور مواج است. 
گودرزی درباره پیش‌بینی وضعیت آب وهوای تهران نیز گفت: امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌های غربی و جنوبی استان تهران وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک وجود دارد و بیشینه دمای هوا در ایستگاه مهر آباد تهران نیز امروز به ۴۱ درجه بلای صفر می‌رسد.