شناسهٔ خبر: 111969 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

به منظور آمادگی برای مقابله با آتش سوزی در بنادر صیادی استان؛

دوره آموزشی اطفاء حریق در بنادر صیادی سیستان و بلوچستان آغاز شد

سیستان در راستای آشنایی خدمه شناورهای سنتی و آمادگی برای مقابله با خطرات احتمالی به ویژه آتش سوزی در بنادر صیادی استان، دوره آموزش عملی اطفاء حریق توسط تیم‌های ایمنی و حفاظت دریایی و HSE  اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در بندر صیادی رمین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را  ارتقاء آگاهی از خطرات احتمالی آتش سوزی و نحوه مقابله با آن برای صیادان بندر رمین دانست و گفت: این دوره  برگزار شد تا ضمن آشنایی با اصول مقابله با آتش، صیادان محلی بتوانند در مواقع ضروری جان و مال خود و دیگران را نجات دهند.

سیداحمد هاشمی افزود: با توجه به لزوم آشنایی خدمه شناورهای سنتی به روش های مقابله با حریق و نحوه استفاده از خاموش کننده‌های دستی، اداره کل بنادر و دریانوردی با محوریت دو اداره  ایمنی و حفاظت دریایی و HSE بندر به منظور عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به برگزاری دوره آموزشی اطفاء حریق با استفاده از خاموش کننده‌های دستی در بنادر صیادی استان اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی مذکور از روز گذشته آغاز و در همه بنادر سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: این تیم به صورت دوره‌ای به همه بنادر صیادی خواهد رفت و با هماهنگی اداره کل شیلات استان به صورت همگانی با حضور متولیان امر و خدمه شناورها نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام خواهد کرد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، وی در پایان به لزوم فرهنگ‌سازی برای ارتقاء ایمنی دریایی در میان صیادان تاکید و تصریح کرد: مرکز اضطرار دریایی استان به شماره تلفن ۱۵۵۰ بدون پیش شماره، به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت اطلاعات و هماهنگی در کلیه سوانح دریایی از جمله حریق است.