شناسهٔ خبر: 111978 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان؛

برگزاری مراسم تحلیف مهندسان جدیدالورود به حرفه مهندسی در استان اصفهان

مراسم تحلیف مهندسان - اصفهان مراسم تحلیف و اتیان سوگند مهندسان جدید الورود در اصفهان با هدف آموزش بایدها و نبایدها در صنعت ساختمان، برگزارشد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، جلسه آموزشی و مراسم تحلیف ورود به حرفه ۳۲۵ نفر از مهندسینی که به تازگی موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار شده‌اند با حضور عمار شهیرسرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و مدرسین مباحث مرتبط با نظارت عالیه و خدمات مهندسی برگزار شد.  

 سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تعداد کل پروانه اشتغال به کار مهندسی صادر شده در آزمون مردادماه سال گذشته ۵۶۸ مورد بوده است. اظهار داشت: تعداد ۲۴۳ نفر از مهندسین در مراسم تحلیف سال ۱۴۰۰ شرکت کردند و مابقی در این مراسمی که امسال برگزار شد حضور یافتند.  

وی افزود: پروانه های اشتغال به کار صادر شده در هفت رشته مهندسی ساختمان (عمران، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک) بوده است.  

شهیر با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی و توجیه حداقل دانستنی‌ها برای مهندسان در کلیه صلاحیت‌ها اعم از «طراحی، نظارت و اجرا» اذعان داشت: در این مراسم بسیاری از مواردی که حاصل از شناسائی چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف عملکردی مهندسان وکلیه عواملی که در امر ساخت و ساز دخیل بوده و می تواند در شروع فعالیت حرفه‌ای ایشان منشأ ارائه خدمات مطلوب تر و حفظ سرمایه‌های ملی و حقوق کارفرمایان شود آموزش داده شد.  

وی اضافه کرد: مراسم تحلیف مهندسان جدید الورود همراه با ادای سوگند در رعایت اخلاق حرفه‌ای، قانون نظام مهندسی، کنترل ساختمان و انتقال تجربیات ارزنده انجام پذیرفت.  

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پاره ای از مسائل آموزش داده شده شامل اخلاق حرفه‌ای، نظارت عالیه، مباحث مالیاتی، حقوقی و فنی مرتبط با نظام مهندسی بوده که به عنوان کلید راهی برای ورود به حرفه آنها است.  

وی بیان داشت: تدریس این مباحث  با هدف افزایش آگاهی و دانش مهندسین در خصوص مهمترین مسائل، قوانین و مقررات، ضوابط نظام مهندسی و آماده سازی آنها برای ورود به حرفه مهندسی بوده است.  

شهیر ابراز امیدواری کرد: با توجه به رسالت حوزه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان و با شناسائی نقاط ضعف و آسیب شناسی‌های به عمل آمده بتوانیم گامی موثر و راهگشا در جهت آموزش حرفه‌ای و علمی مهندسان داشته باشیم.  

گفتنی است: در این مراسم ضمن تجلیل از نفرات برتر آزمون ورود به حرفه، مهندسان مراسم سوگند وتحلیف را به صورت هماهنگ به‌جا آوردند.