شناسهٔ خبر: 111981 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه هم‌اندیشی برای توسعه شهری خوروبیابانک؛

موانع پروژه‌های راه و شهرسازی خوروبیابانک تعیین تکلیف شد

جلسه هم‌اندیشی برای توسعه شهری خوروبیابانک - اصفهان در جلسه‌ای که بمنظور رفع مشکلات شهری خوروبیابانک برگزار شد پیرامون مباحث تامین آب شرب، احیاء بافت فرسوده، رفع مشکل کمبود اراضی طرح نهضت ملی مسکن و ... تصمیم گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ جلسه هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای توسعه شهری خوروبیابانک به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور عبدالحسین پارسایی راد معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، روسای ذیربط این اداره‌کل، بخشداران، شهرداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی شهر و روستا برگزار شد.  

در این جلسه مشکلات شهرستان خوروبیابانک در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و تامین منابع مالی پروژه‌ها و زمان اتمام آن برنامه ریزی شد.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست در خصوص موارد مطرح شده و مصوبات آن اظهار داشت: یکی از مباحث ویژه بررسی شده در این نشست رسیدگی به مبحث تامین آب شرب این شهرستان بود که مصوباتی را نیز در پی داشت.  

 وی افزود: براین اساس مصوب شد مسیر آب شرب از چاه به منبع که  ۳.۵ کیلومتر است در اختیار اداره آب و فاضلاب قرار گیرد و در اسرع وقت اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید.  

 پارسایی‌راد احیاء بافت فرسوده این شهرستان و اختصاص قیر برای آسفالت معابر آن را از دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه عنوان کرد و گفت: برای خور ۳۷ تن، فرخی ۱۰۸ تن و جندق ۱۰۴ تن قیر اختصاص پیدا کرده است که این موضوع علاوه بر ساماندهی محلات هدف بازآفرینی شهری موجب می‌شود تا مردم عزیز این مناطق در فضای بهتری تردد داشته باشند.  

 وی با اشاره به ثبت نام یکهزار و ۸۶۴ نفر متقاضی بهره‌مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خوروبیابانک گفت: تا کنون حدود ۵۶۹ نفر حائز شرایط اولیه بوده‌اند.  

 معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرساز استان اصفهان بیان داشت: با تلاش‌های بعمل آمده، در این شهرستان تا کنون برای حدود ۵۳۰ واحد تامین زمین شده است همچنین با الحاق ۳۵ هکتار از اراضی مشکل تامین زمین شهرستان خوروبیابانک برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مرتفع می‌شود.