شناسهٔ خبر: 112094 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان خبر داد؛

آسفالت راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد در اولویت قرار دارد

پروژه راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۱۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه و بویراحمد)عابد محمدی  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: هم اکنون آسفالت راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد در اولویت قرار دارد.

وی بیان کرد: در صورت اختصاص این میزان اعتبار بیش از ۴۵۰ کیلومتر از طول راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد آسفالت خواهد شد.

محمدی ادامه داد: هم اکنون اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برنامه ریزی برای اجرای سیاست دولت در تکمیل و آسفالت ۴۵۰ کیلومتر راه روستایی است.

وی به کوهستانی و سخت گذر بودن برخی از راه های روستایی استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ هزار کیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت در مناطق مختلف این استان وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به مناطق محروم و روستایی دارد افزود: تا سال چهار آینده در صورت ادامه روند فعلی برای تخصیص اعتبار، تمام راه های روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیش از چهار هزار کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۵۰ درصد از این راه ها معادل ۲ هزار کیلومتر خاکی و شوسه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون بیش از ۱۳۰ طرح در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه روستایی در مناطق مختلف استان در دست اجراست .

وی بیان کرد: این طرح ها شامل لکه گیری، روکش و آسفالت راههای اصلی و فرعی، تعمیر و مرمت ابنیه فنی راههای استان، ساخت پل و راههای روستایی، بهسازی و آسفالت راههای روستایی، خط کش و نصب و علائم ترافیکی در راههای اصلی و فرعی استان است.

محمدی تصریح کرد: بیش از ۲ هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی در سال مالی ۱۴۰۰ برای طرح های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شد که تاکنون ۵۷ درصد آن جذب شده و با توجه به فعالت چشمگیر طرح های در دست اجرای حوزه راهداری مابقی اعتبارات تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ جذب خواهد شد.