شناسهٔ خبر: 112118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی یکسال گذشته؛

تعداد ۱۱ هزار و ۲۵۰ عدد تابلو و علائم ایمنی درجاده ای استان کرمان نصب شده است

تعداد 11 هزار و 250 عدد تابلو و علائم ایمنی درجاده اي استان كرمان  نصب شده است سرپرست اداره ایمنی،ترافیک وحریم راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از تهیه و نصب ۱۱ هزار و ۲۵۰ عدد تابلو و علائم ایمنی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان طی سال ۱۴۰۰در محورهای استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، امین ایزدی با بیان اینکه علائم جاده‌ای در افزایش ضریب ایمنی راه‌ها نقش موثری دارند و زبان گویای جاده‌ها محسوب می‌شود، افزود: همچنین ۵۹۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی و کیلومترشمار نیز درمحورهای استان توسط اداره ایمنی وحریم راه شامل تابلو های اخطاری، اخباری، اطلاعاتی ، مسیر نما ، انتظامی و ... ها تعمیرگردیده و مجددا" مورد استفاده قرار گرفته اند.

ایزدی با اشاره به افزایش قیمت بالای آهن آلات ، تهیه و نصب تابلوها وعلائم از طریق انعقاد قرارداد با پیمانکار، گفت: این اداره کل در سال گذشته تعمیر و نصب تابلوها و علائم ایمنی را توسط اکیپ امانی خود انجام داده است که در سال گذشته بیش از ۲۲ میلیارد ریال صرفه جویی در تهیه ونصب علائم ایمنی راه ها وهمچنین در تهیه ،ساخت ،تعمیر و نصب تابلوهای اطلاعاتی ‌وکیلومترشمار بیش از ۱۱ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: نصب تابلوها و علائم ایمنی درراستای افزایش ضریب ایمنی راه ها و ارتقا ایمنی جاده های ارتباطی و همچنین کاهش تصادفات جاده ای تاثیر بسزایی دارد.

سرپرست اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، تقویت علائم افقی و عمودی، بهبود وضعیت حفاظ راه‌ها را از دیگر فعالیت‌های اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل برای ارتقاء ایمنی راه‌های استان اعلام و تصریح کرد: نصب این علایم و همچنین تقویت حفاظ محورها علاوه بر هشدار و اطلاع رسانی سبب ارتقاء ایمنی عبور و مرور و کاهش سوانح جاده‌ای می‌شود.

امین ایزدی، بازسازی و نوسازی تابلوهای قدیمی و فرسوده را بخش دیگری از اقدامات این اداره برشمرد و عنوان کرد: در راستای صرفه جویی بیشتر در طول یکسال اخیر بیش از ۴ هزار انواع تابلو فرسوده و ۳۰۰ مترمربع تابلوی اطلاعاتی در کارگاه امانی بازسازی، رنگ آمیزی و در محورها نصب شده است.

ایزدی در ادامه با تاکید به اینکه هرگونه تعرض و تخریب اموال عمومی جرم محسوب می شود گفت: چنانچه افرادی اقدام به سرقت یا تخریب علائم جاده‌ای نمایند از دیدگاه دین محکوم به خون هموطنانی هستند که به دلیل نبود این علایم دچارسانحه شده اند و از لحاظ قانونی هم مجرم محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که جان رانندگان و مسافران را در محورهای ارتباطی در معرض خطر قرار می هد، سرقت و تخریب علایم ایمنی و تابلوهای هشدار دهنده است که علاوه برخسارت زیادی که به اموال عمومی و بیت المال وارد می‌کند، زمینه کشته شدن مسافران بیگناه را نیز فراهم می نمایند.

سرپرست اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یادآور شد: تابلوها وعلایم هشداردهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان با هدف ایمنی بیشتر دررانندگی نصب شده اند، لذا تخریب و از بین بردن این علائم خسارتهای جبران ناپذیری را به دنبال دارد وسارقین هم در پیشگاه خداوند و هم در برابر قانون باید جوابگوی خون کشته شده های سوانح جاده ای باشند.