شناسهٔ خبر: 112167 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت؛

تمدید ۵ هزار کارت هوشمند رانندگان استان کرمانشاه

کرمی - مدیر کل کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی سه ماهه اول امسال ۵ هزار کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا تمدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)  فریبرز کرمی گفت: داشتن کارت هوشمند خودرو از ملزومات فعالیت به عنوان راننده حرفه ای در سطح کشور می باشد و همه رانندگانی که در حوزه حمل و نقل عمومی کالا و مسافر در جاده ها در حال فعالیت هستند باید دارای کارت هوشمند باشند چرا که لازمه صدور بارنامه و صورت وضعیت مستلزم داشتن این کارت است.

وی گفت: ۵ هزار کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا و ۱۷۸ کارت هوشمند رانندگان وانت باری از ابتدای امسال تاکنون تمدید شده است.

کرمی افزود: همچنین در این مدت ۵۸۱ کارت هوشمند برای ناوگان حمل و نقل کالا و وانت باری صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: ۸۳ شرکت و موسسات شعب و نمایندگی های حمل و نقل کالا در استان کرمانشاه فعال می باشد که در ۳ ماهه اول امسال ۲۶ مورد نظارت و بازرسی بر عملکرد شرکت ها و موسسات حمل و نقلی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این به منظور ساماندهی و ایجاد نظم در نحوه بهره برداری و تردد ایمن وانت بارها در جاده‌های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور انجام می‌شود، یادآور شد: به همین منظور دستورالعمل‌های مربوط به ساماندهی ناوگان وانت بار فعال در حمل و نقل برون شهری تدوین و شرایط برای اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان تسهیل شده است.

کرمی افزود: طرح ساماندهی ناوگان و رانندگان وانت بار فعال در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای با اهداف، رعایت قانون، الزام شرکتها و موسسات حمل و نقل جاده ای به استفاده از بارنامه و ارائه اطلاعات سفر ناوگان وانت بار به منظور تخصیص سوخت انجام می‌شود.

وی گفت: رانندگان حوزه وانت باری برون شهری می توانند، به تشکل های صنفی حمل و نقل کالای سطح استان و یا انجمن صنفی وانت بار استان کرمانشاه مراجعه و به نسبت تشکیل پرونده با شرایط؛ حداقل سن ۲۳ سال و داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی یا نهضت سوادآموزی، ارائه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت یا معافیت دائم و دو قطعه عکس ۴*۳می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/