شناسهٔ خبر: 112170 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان:

تاخیر اتوبوس های مسافربری در ابتدای حرکت و درحین سفر بصورت ویژه کنترل می شود

تاخير اتوبوس هاي مسافربري در ابتداي حركت و درحين سفر بصورت ويژه كنترل مي شود باتوجه به افزایش سفر های تابستانی با ناوگان مسافربری حمل ونقل جاده ای، طرح تشدید نظارت بر خدمات شرکت های مسافربری و رانندگان اتوبوس در حال اجراست که در این راستا تاخیر در حرکت ناوگان اتوبوسی در ابتدای حرکت و در حین سفر با دقت کامل کنترل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به این مطلب که طرح مزبور در ۹ پایانه عمومی مسافری سطح استان اجرا می شود، افزود: با استناد به بند ششم منشور حقوق مسافران با هرگونه تاخیر ناوگان برخورد قانونی و متخلفین به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی می شوند.

احسان عراقی زاده تصریح کرد: موضوع رسیدگی به تخلفات بخش حمل ونقل مسافر با جدیت بیشتری در دستور کار اداره کل و ادارات شهرستانی گرفته و متخلفین بویژه در تاخیر ها به کمیسیون های مزبور معرفی و تخلف آنها در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می گیرد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان به میزان جابجایی مسافر از مبدا استان کرمان به نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود ۸ و نیم میلیون نفر مسافر توسط ناوگان مسافربری جاده ای طی حدود حدود ۷۰۰ هزار سفر جابجا شده اند و با نظارت هایی که صورت گرفت متخلفین بخش حمل ونقل جاده ای شناسایی و تخلفات آنها در ۵۱ کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۵۷ کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی شد.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان مدافع حقوق مسافران در سفر های جاده ای است و مطابق بند ششم منشور حقوق مسافران هرگونه تاخیر اعم از تاخیر در ابتدای حرکت و در حین سفر تخلف محسوب می شود و مراتب در کمیسیون های مربوطه طرح و رسیدگی می شود.

عراقی زاده در انتها یاد آور شد: برای اجرای بهتر حقوق مسافران در سفر های جاده ای منتظر همکاری مردم عزیزمان هستیم لذا از مسافران گرامی تقاضا می شود در صورت مشاهده هرنوع تخلف بویژه تاخیر ناوگان مسافربری، مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ به ما اطلاع دهند.