شناسهٔ خبر: 112174 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد:

صدور بیش از ۵ هزار برگ گواهی معاینه فنی برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین استان

معاینه فنی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از صدور ۵ هزار و ۱۴۱ برگ گواهی معاینه فنی برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین استان طی ۳ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، سعید سبحانی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در بهار امسال، ۴ هزار و ۵۳ برگ گواهی معاینه فنی در مرحله نخست و هزار و ۸۸ برگ گواهی معاینه فنی در مرحله دوم(پس از اصلاح عیب ناوگان) صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش ۸.۵ درصدی گواهی نامه معاینه فنی در این مدت افزود: فقط ناوگانی که در معاینه فنی نمره قبولی را کسب کنند مجاز به دریافت بارنامه حمل کالا و صورت وضعیت برای جابجایی مسافر در جاده ها هستند.

وی اظهارکرد: سه مرکز معاینه فنی در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین فعال است که وضعیت آج لاستیک‌ها، در و شیشه‌ها، چراغ ها و کمربند بازدید و تست ترمز، نور و آلاینده ها، لغزش جانبی چرخ‌ها و... در این مراکز انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این که معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین با هدف افزایش ایمنی تردد و کاهش میزان آلودگی هوا انجام می شود، ادامه داد: مراکز معاینه فنی خودرو هر ماه از سوی پلیس راهور، اداره های کل حفاظت محیط زیست و راهداری و حمل و نقل جاده ای و استانداری مورد بازدید قرار می گیرد و روند آزمون ها و وضعیت دستگاه ها بررسی می شود.