شناسهٔ خبر: 112193 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال تا کنون صورت پذیرفت:

هزینه ۴۵ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت راه های مازندران

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: با توجه به ویژگی شاخص ترانزیت و توریستی بودن و اهمیت حفظ و نگهداری از راه های موجود از ابتدای سال تاکنون ۴۵ میلیارد تومان صرف روکش آسفالت راه های مازندران گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،حسن جهانیان در خصوص نگهداری رویه راه ها در استان مازندران اظهار داشت : مرمت و نگهداری رویه راه ها از وظایف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است .

وی گفت: استان مازندران از جمله استان هایی است که از نظر شرایط جغرافیایی  و گردشگری منطقه و تعدد روستاها، بسیار پر رفت و آمد بوده به همین دلیل ایمن سازی و بهسازی راههای ارتباطی استان از جمله فعالیتهای مهم این اداره کل به شمار می رود از این رو عملیات لکه گیری و روکش آسفالت راههای استان با اجرای همزمان ۱۱ اکیپ در محورهای شریانی به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  ادامه داد : یکی از مواردی که به عنوان موضوع اساسی و کلیدی در طرح واکنش سریع در فعالیت های راهداری را ، اصلاح و مرمت چاله های ایجاد شده در سطح راه است که تامین منابع مالی کافی در کاهش و یا افزایش سرعت بهبود وضعیت رویه راه بسیار موثر است . با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در سامانه PMS که سامانه سیستم مدیریت روسازی راه نام دارد ، رفع آسیب های رویه راه براساس اولویت هایی که تعیین ، برنامه ریزی و انجام می شود .

 جهانیان درباره نحوه عملکرد سامانه مدیریت روسازی راه ها (PMS) تصریح کرد : این سامانه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و سنسورهای برداشت ، ناهمواری سطح راه، وضعیت رویه راه را ارزیابی کرده و بر اساس اطلاعات پایه برنامه های لازم جهت انجام فعالیت نگهداری و مرمت رویه را پیشنهاد می دهد و با توجه به اولویت ها و اعتبارات موجود ، برنامه نگهداری و مرمت رویه های سطح راه های کشور تعریف می شود .

وی خاطر نشان ساخت : اجرای رویه آسفالتی ، رویه حفاظتی ، درزگیری و غیره از جمله راهکارهای ارائه شده در این سیستم بر اساس وضعیت رویه آسفالتی راه است ، البته این سیستم برای مقطع با رویه نامناسب ، طرح ارائه می کند و ممکن است ، در دو قطعه مجاور هم طرح های متفاوتی ارائه کند که آن هم بر اساس تفاوت وضعیت رویه در دو قطعه است .

جهانیان اظهار داشت: این اداره کل علاوه برروکش آسفالت راههای حوزه استحفاظی به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی محورهای تحت پوشش خود اقدامات گسترده ای از ابتدای سال جاری مانند جلو گیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ، جمع آوری تابلو های غیر مجاز ،پاکسازی حریم راه از زباله و نخاله ساختمانی، علف تراشی ، اقدامات ایمن سازی از قیبل نصب علایم ، نصب چراغ چشمک زن و رفع خاموشی و ترمیم روشنایی را در دستور کار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: هدف نگهداری راه ، تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن ، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت رسیدن به موقع به مقصد با تأمین ایمنی است.