شناسهٔ خبر: 11222 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت در انجام می شود

افتتاح ۲۶ پروژه راهسازی در کهگیلویه و بویر احمد

هشت کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۲۶ پروژه راهسازی همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی کهگیلویه و بویر احمد سید موسی خادمی از در حال اجرا بودن ۲۵۰ پروژه راهسازی و ۱۷ طرح بزرگ در این استان خبرداد و بیان کرد:۲۶ پروژه راهسازی در هفته دولت امسال با ۱۸۰ کیلومتر آسفالت در این استان به بهره برداری رسید.

خادمی با بیان این که احداث بررگراه گچساران - بهبهان به طول ۱۴۰ کیلومتر از مهمترین طرح های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است گفت: از ۹۰ کیلومتر بزرگراه موجود این استان ۴۰ کیلومتر در دولت یازدهم ساخته شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی برای اجرای پروژه احداث راه آهن یاسوج به اقلید را از برنامه های مهم عمرانی امسال استان دانست و از اجرای آن در آینده ی نزدیک خبر داد.
خادمی اهمیت داشتن جاده های ارتباطی ایمن و استاندارد در حمل و نقل آسان تولیدات و ضریب ایمنی مسافران در جاده ها را یادآور شد و گفت:توجه به توسعه راه های ارتباطی به عنوان زیربنای توسعه پایدار از اولویت های عمرانی این استان است.

حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در خبری دیگر  از افتتاح هشت کیلومتر بزرگراه یاسوج - شیراز در هفته دولت با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در این استان خبر داد و افزود: این هشت کیلومتر بزرگراه به نمایندگی از ۳۲ کیلومتر بزرگراه ساخته شده ازسوی دولت تدبیرو امید در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسيد


فدایی اعتبار هزینه شده برای ساخت این هشت کیلومتر بزرگراه را افزون بر ۸۴ میلیارد ریال اعلام کرد  و گفت : این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی تامین و پرداخت شده است.

۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان چهار هزار و ۵۳۰ کیلومتر راه روستایی، ۹۹۰ کیلومتر راه فرعی، ۵۰۴ کیلومتر راه اصلی و ۶۵ کیلومتر نیز بزرگراه است.

وی در ادامه از بهره برداری پنج کیلومتر اول ورودی شهر لیکک به سمت بهبهان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خبر داد و اضافه کرد: در این مراسم از پنج کیلومتر اول این پروژه با اعتبار مبلغ ۷۰ هزار میلیون ریال بهره برداری شد.

این محور چهار بانده در مجموع به طول ۱۰ کیلومتر است که شهر لیکک را به شهرستان بهبهان از توابع استان خوزستان متصل می کند./

نظر شما