شناسهٔ خبر: 112251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

مستهلک شدن راه‌ها بر اثر تردد خودروهای با اضافه بار

مهندس عبدالکریم اختر شناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: تردد خودروهای با اضافه بار در جاده‌های برون شهری و روستایی استان باعث استهلاک و تخریب راهها و نارضایتی عمومی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)،  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت:‌ تردد خودروهای با اضافه بار در جاده‌های برون شهری و روستایی  استان باعث استهلاک و تخریب راهها و نارضایتی عمومی می شود.

عبدالکریم اخترشناس با اشاره به اجرای طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی از یازدهم تیرماه در استان افزود : طرح کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل عمومی استان همزمان با سراسرکشور از تاریخ 11تا 18تیرماه  با هدف افزایش ایمنی ، کاهش تصادفات و کاهش میزان تخلفات ناشی از اضافه بار در سطح محورهای ارتباطی اجرا و با همکاری پلیس راه با متخلفین برخورد قانونی می شود .

وی ، با تاکید بر این که اضافه تناژ کامیون ها علاوه بر تخریب جاده موجب استهلاک زودرس خودروها نیز می شود اظهار داشت : برآوردها نشان می دهد هر تن بار اضافه علاوه بر زخم برتن جاده ها موجب استهلاک شدید در قطعات اصلی خودرو نیز می شود .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود : روند تخریب راههای استان در مناطق صنعتی و اقتصادی بیشتر از سایر مناطق است و دلیل اصلی آن نیز اضافه تناژ کامیونهای شاغل در این مناطق است .

وی یکی از دیگر از مناطق آسیب پذیر راهها را جاده های منتهی به معادن بیان کرد و گفت : بر اساس برآوردها در سطح استان دهها کارگاه و معادن تولید شن و ماسه و دیگر مواد کانی وجود دارد که کامیونهای مشغول کار در این معادن اکثرا بدون ملاحظه وضعیت راهها مبادرت به حمل تناژ اضافه بر ظرفیت کامیون خود می کنند .

اخترشناس ، راهها  را سرمایه ملی و متعلق به همه مردم دانست و تصریح کرد: راهها سرمایه ملی جامعه و متعلق به همه مردم و مصداق واقعی حق الناس هستند که مراقبت و نگهداری از آن بعهده همگان هست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به هزینه بالای نگهداری راهها تصریح کرد : افزایش چند باره قیمت مصالح مورد استفاده در راهها خصوصا قیمت قیر باعث افزایش هزینه نگهداری راهها خصوصا رویه آسفالت شده است .