شناسهٔ خبر: 112252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل :

با تلاش راه و شهرسازی توسعه پروژه‌های بزرگراهی استان اردبیل شتاب گرفته است

عاملی استاندار اردبیل استاندار اردبیل گفت : با تلاش راه و شهرسازی در همه مسیرهای استان پروژه‌های بزرگراهی به پیمانکاران واگذار شده و در حال تبدیل شدن به چهار خطه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، سیدحامد عاملی استاندار اردبیل اظهار کرد : از محل سفر رئیس جمهور یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع به استان تزریق شده که ۲۵۰ میلیارد تومان آن صرف توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی استان شده است.

وی به فعالیت‌های انجام شده در بخش زیرساختی به ویژه توسعه بزرگراه‌ها و تکمیل راه آهن اردبیل – میانه اشاره کرد و افزود: در حالی که متوسط کشوری در برخورداری از بزرگراه ۲۴ درصد است، در استان اردبیل این میزان برخورداری ۱۱ درصد است.

استاندار اردبیل ضرورت تکمیل بزرگراه شمال به جنوب استان را با تلاش مضاعف یادآور شد و تصریح کرد: به غیر از محدوده مشخص در محور پارس‌آباد به مشگین‌شهر و در محور اردبیل – سرچم  ما بقی پروژه‌های بزرگراهی در همه مسیرهای استان به پیمانکاران واگذار شده که با تلاش راه و شهرسازی استان و پیمانکاران در حال تبدیل شدن به چهار خطه است.

عاملی ضرورت تسریع در تکمیل راه آهن اردبیل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: برای حل مشکل ۴۵ کیلومتر گلوگاه راه آهن اردبیل – میانه ۲۰۰ میلیارد تومان منابع از محل سفر رئیس جمهور تأمین شد تا این پروژه نیز جان دوباره‌ای به خود بگیرد.

وی از اخذ مجوز ماده ۲۳ برای اجرای مسیر ریلی اردبیل – پارس‌آباد و اتصال آن به جمهوری آذربایجان به عنوان کریدور شمال به جنوب اشاره کرد و ادامه داد: با تجهیز فرودگاه اردبیل لغو پروازها در این فرودگاه بین‌المللی به حداقل رسیده و در کنار آن سعی ما بر تقویت پروازها به مقصد اردبیل است.