شناسهٔ خبر: 112253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشوردرقم آغاز شد:

طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی

خبر معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبرداد: طرح سراسری ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی به مدت ده روز ( ۱۲ لغایت ۲۲ تیرماه) درپایانه‌های مسافری استان قم آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی ازاستان قم، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از اجرای طرح سراسری ویژه کنترل تاخیر درمبدا و حین سفرناوگان اتوبوسی دراستان قم خبرداد.
علیرضا اسدی درادامه افزود: با توجه به تماسها و گزارشات مکرر مسافران ناوگان عمومی اتوبوسی با رسانه ملی مبنی بر ابراز شکایت و گله مندی از تاخیرات زیاد درمبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی، طرح ویژه کنترل تاخیر درمبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی، به طور همزمان، درپایانه های مسافری سراسر کشور آغاز شد.

وی بازه زمانی طرح را ده روزه و از ۱۲ لغایت ۲۲ تیرماه سالجاری اعلام  و افزود: این طرح با حضور مدیر، معاون حمل ونقل، روسای ادارات مسافر، حقوقی و روابط عمومی ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و مدیر انجمن های صنفی شرکتهای حمل ونقل جاده ای حمل مسافر در پایانه های استان به مرحله اجرا درآمده است.

اسدی از محورهای اصلی این طرح به کنترل درمقصد ناوگان ورودی به آن استان و مستندسازی تخلفات تاخیرات غیر معمول حین سفر و ارجاع با قید فوریت، به استان مبدا، اشاره و تصریح کرد: از دیگر محورهای اصلی این طرح میتوان به استفاده از سامانه‌های پلاک خوان سپهتن جهت تعیین زمان سفر از مبدا تا مقصد و ثبت تاخیرات بیش از حد مجاز و مستند سازی و برخورد با تخلفات اشاره کرد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنفی درهمراهی با تیم های نظارتی اداره کل متبوع، عملیاتی نمودن طرح توسط ادارات شهرستان، اطلاع رسانی مسیرهای ارتباطی مسافرین جهت انعکاس شکایات- نظرات و پاسخگویی فوری به موارد دریافتی را از دیگر محورهای اجرایی این طرح برشمرد و گفت: کاربران گرامی می توانند در طول مسافرت، شکایات خود مبنی بر تاخیر در مبدا و حین سفر با ناوگان اتوبوسی را به سامانه ارتباطی ۱۴۱ گزارش دهند.

گفتنی است ۱۳۲۶  نفر راننده در بخش ناوگان مسافری استان قم  هم اکنون در حال فعالیت هستند.

همچنین  ۱۱۶۸ دستگاه انواع ناوگان  شامل ، اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه، در بخش ناوگان مسافری استان قم فعال هستند.

شایان توجه است طی  این ایام ، بیشترین میزان تردد ناوگان اتوبوسی این استان در مسیر قم به مشهد وقم  به مهران در حال  ارائه سرویس به مسافران هستند.