شناسهٔ خبر: 112313 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان صورت پذیرفت؛

جلسه هماهنگی برای ارائه خدمات‌رسانی به زائران اربعین

بازدید شرکت های سمنان-تیر 1401.jpg جلسه هماهنگی خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی با حضور منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، طحان معاون حمل و نقل اداره کل و صنوف حمل و نقل جاده ای مسافر با رویکرد بررسی و حل چالش های پیش روی حمل و نقل زائرین اربعین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منصور کیایی در ابتدای جلسه عنوان نمود: خدمات قابل ارائه به زائرین باید بر اساس شرایط موجود به نحو مطلوب صورت گیرد زیرا دو سال ممنوعیت سفر زوار اربعین حسینی به دلیل شرایط کرونایی باعث شده، امسال اشتیاق بیشتری برای سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی را شاهد باشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان اظهار داشت: ایمن سازی محورهای مواصلاتی و ارتقا و بهبود کیفیت خدمات رسانی در پایانه‌های مسافربری استان به زائران نیز در کنار اقدامات تکمیلی دیگر از جمله برنامه‌های بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است که با جدیت هرچه تمام تر پیگیری می‌شود.
وی بازدیدهای ویژه از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در اوج  سفر های زائرین اربعین را لازم دانست و گفت: در این خصوص به تمامی مالکان مجتمع های خدماتی رفاهی استان لزوم نظافت کامل نمازخانه ها، سرویس های بهداشتی و تأمین دیگر ملزومات داخل مجتمع ها ابلاغ و مورد تاکید قرار گرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان خاطرنشان کرد: تجارب ارزنده‌ای از تعامل و همراهی بخش حمل و نقل با مسئولان ستاد اربعین استان در سال ‌های قبل وجود دارد که باید در اربعین پیش رو نیز مورد استفاده قرار گیرد.
منصور کیایی با توجه به قرار گرفتن استان در مسیر تردد ناوگان و خیل عظیم زائرین نسبت به برپایی موکب‌ها و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی تاکید نمود و افزود: تشدید نظارت‌ها از طریق افزایش گشت‌های مشترک با پلیس‌راه و استقرار تیم‌های امدادی و راهداری در نقاط پرتصادف، ارائه آموزش‌های لازم به مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر در خصوص پایش و کنترل عملکرد ناوگان از طریق سامانه سپهتن و پایش ناوگان اعزامی شرکت‌ها به پایانه های مرزی انجام خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرد: بی توجهی به موارد فنی و ایمنی ناوگان قبل از سفر مانند سیستم ایمنی و امثالهم می تواند صدمات جبران ناپذیری را وارد کند لذا نقش مدیران فنی شرکت های حمل و نقل در افزایش ایمنی ناوگان نیز بسیار قابل توجه است که باید حس مسئولیت پذیری و نظارت آنان بیش از پیش ارتقا یابد.
در این نشست مدیران شرکت ها مشکلات و دغدغه های خود را عنوان و پیشنهادات خود را به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سمنان به عنوان متولی بخش حمل و نقل جاده ای استان ارائه کردند و خواستار افزایش تعامل دوطرفه شدند.
در پایان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با همراهی معاون حمل و نقل اداره کل و رئیس اداره حمل و نقل از پایانه مسافری شهرستان سمنان بازدید کرده و نسبت به بررسی مشکلات شرکت های حمل و نقل مسافر و ساماندهی مشکلات پایانه مسافری سمنان با صنوف حمل و نقل جاده ای مسافر تبادل نظر و گفتگو نمود.