شناسهٔ خبر: 112316 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی:

با وجود کاستی‌ها در حوزه ساخت راه روستایی، انقلابی و جهادی کار شده است

با وجود کاستی‌ها در حوزه ساخت راه روستایی، انقلابی و جهادی کار شده است نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در بازدید از زیرسازی، ساخت ابنیه فنی و اجرای روکش آسفالت محور سپیددشت-بیشه-چم چیت-دورود، این پروژه را نمونه بارزی از کار جهادی و انقلابی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، در این بازدید که مرتضی شیروانی سرپرست، معاون فنی و راه روستایی و مشاور مدیرکل و مدیر حراست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز حضور داشتند، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود همه کاستی‌ها در حوزه ساخت راه روستایی به‌ویژه در پروژه زیرسازی، ساخت ابنیه فنی و اجرای روکش آسفالت محور گردشگری سپیددشت-بیشه-چم چیت_دورود به‌صورت انقلابی و جهادی کار شده است.

وی اظهار داشت: ایجاد یک مسیر کوتاه و جایگزین برای اتصال سپیدشت، روستاهای مسیر و شهر شول‌آباد به دورود که علاوه بر کاهش مصرف انرژی، زمان و هزینه و افزایش ایمنی، رونق اقتصادی این منطقه گردشگری را درپی داشته باشد از آرزوهای دیرینه مردم بود که هم اکنون با تلاش جهادی توام باتعهد و تخصص راهداری لرستان و با وجود تمام کاستی‌های اعتباری در حال تحقق است.

محمودوند با بیان اینکه راه، رکن اصلی رفع محرومیت در هر منطقه‌ است، اظهار امیدواری کرد؛ درصورت پبگیری تخصیص تنخواه ۳۵ میلیارد تومانی مجلس از محل اعتبارات سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بتوان نیاز اعتباری این پروژه را مرتفع نمود.

در ادامه مرتضی شیروانی سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان هم با بیان اینکه مسیر سپیددشت-بیشه-چم چیت_ دورود از خواسته‌های عمومی مردم در طول سال‌های متمادی بوده است، گفت: با بهره‌برداری از این مسیر به طول ۴۵ کیلومتر، فاصله بین شهرهای سپیددشت و دورود که از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی قرابت زیادی دارند، ۱۲۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و ارتباط شهر شول‌آباد نیز به دورود برقرار می‌شود.

وی به نیاز ۲۰میلیارد تومانی تکمیل محور سپیددشت-بیشه-چم چیت_دورود اشاره کرد و گفت: درمجموع قرارداد این پروژه ۱۷ میلیارد تومان است که تاکنون فقط چهار میلیارد تومان تخصیص داشته است اما با تلاش دلسوزانه مشاور و پیمانکار و پیگیری جدی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، پروژه با جدیت در حال تکمیل است و تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: این منطقه به دلیل وجود آبشارهای بیشه و آبگرم، دره‌نگار، دره‌اسپر و دیگر جاذبه‌های طبیعی از مناطق مستعد استان از نظر گردشگری محسوب می‌شود که درصورت تکمیل راه دسترسی می‌توان به رونق اقتصادی و درآمدزایی آن امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: در توزیع پروژه‌های راه روستایی سعی شده است پروژه‌ها براساس شاخص محرومیت مناطق توزیع شود و در حال حاضر تقریبا در تمام نقاط بخش سپیددشت از سیرم و للری تا وارک غربی و شرقی، خانگاه و ... پروژه‌های راه روستایی فعال است.