شناسهٔ خبر: 112336 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سه ماهه ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

کنترل بیش از ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان جنوبی

کنترل ناوگان.jpg سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای خراسان جنوبی از کنترل و نظارت بیش از ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در جاده های استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، مسعود قاسمی، سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲۰۰۰ دستگاه از وسایل نقلیه عمومی استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ مورد کنترل و نظارت قرار گرفت که از این تعداد ۱۵۰ مورد تخلفات شناسایی شد.

وی افزود: طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی از جمله ناوگان حاملین مواد خطرناک ، اتوبوس ها ، مینی بوس های برون شهری و سایر وسایل نقلیه عمومی به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای به شکل گشت های مشترک ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها و پلیس راه در محورهای مواصلاتی، پرخطر و پر تردد انجام می‌شود.

قاسمی اضافه کرد : در بحث کنترل های میدانی ناوگان مسافری ، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی ، جعبه کمک‌های اولیه ، کپسول آتش نشانی ، ترمز ، لاستیک ، اسناد و مدارک حمل و نقلی ، صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد .

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: اعمال نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی به عنوان بخش مهمی از وظایف این اداره کل بوده که یکی از عوامل بسیار مهم و راهکار قابل توجه جهت کاهش خسارات ، مدیریت ایمنی، ترافیک جاده ای و تلفات جاده ای ناشی از سوانح رانندگی محسوب می شود .

قاسمی تصریح کرد: به منظور بازدارندگی ، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای ، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرار گاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا قرار دارد .

وی خاطر نشان کرد: نتایج حاصل از بازدید ناوگان حمل و نقل عمومی دراستان در پایان جمع بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ , ۱۲ و ۱۴ استانی  ارجاع داده می شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل ها رای لازم صادر شود.