شناسهٔ خبر: 11235 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعید نژاد در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

افتتاح ۴۵ پروژه در حوزه بنادر و سواحل کشور همزمان با هفته دولت/مجموع اسکله‌های بندر انزلی به ۱۶ اسکله افزایش می‌یابد

محمد سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۴۵ پروژه در حوزه بنادر و سواحل کشور همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعید نژاد امروز شنبه ۷ شهریور در حاشیه افتتاح بزرگترین حوضچه بنادر شمالی کشور به مناسبت گفت: در هفته دولت مجموعا ۴۵ پروژه با اعتبار ۳۷۹ میلیارد تومان در بنادر و سواحل کشور به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها در بنادر جنوبی و بنادر شمالی کشور قرار دارند  و در بخش‌های افزایش سطح ایمنی دریا، افزایش ظرفیت بنادر، افزایش سیلوها و افتتاح اسکله‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته اند.

سعیدنژاد افزود: در شمال کشور پروژه بزرگ افزایش طول موج شکن در بندر انزلی افتتاح شد ضمن اینکه ترمینال و اسکله مسافربری دریایی امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی مورد بهره برداری قرا رگرفت.

وی گفت: در حال حاضر ۱۱ اسکله در بندر انزلی فعال است و با ۵ اسکله‌ای که در دست احداث است و به زودی بهره برداری می‌رسند که مجموع اسکله‌های بندر انزلی به ۱۶ اسکله افزایش می یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت اسمی بنادر کشور ۲۰۰ میلیون تن و ظرفیت عملکردی بنادر کشور ۱۶۰ میلیون تن است گفت: پیش بینی می‌شود ظرفیت عملکردی بنادر کشور به ۲۰۰ میلیون تن در سال افزایش یابد./

نظر شما