شناسهٔ خبر: 112382 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس پایانه مرزی سرخس خبرداد:

تردد ۸۱۲۴ دستگاه یدک حامل ۱۰۶هزار و ۲۶۷ تن کالا در خردادماه از پایانه مرزی سرخس

تردد 8124 دستگاه یدک حامل 106هزار و 267 تن کالا در خردادماه از پایانه مرزی سرخس رئیس پایانه مرزی سرخس از نظارت بر روند تردد تعداد ۸۱۲۴ دستگاه یدک اعم از پر و خالی حامل ۱۰۶هزار و ۲۶۷ تن کالا در خردادماه سال ۱۴۰۱ از طریق این پایانه مرزی خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، محمدمهدی رضایی به تشریح عملکرد این اداره در سومین ماه از بهار ۱۴۰۱ پرداخت و افزود: با عنایت به محدودیت‌های ایجاد شده از سوی کشور ترکمنستان به دلیل کرونا ویروس و تردد ناوگان و تحویل نیمه یدک در نقطه صفر مرزی، طی بازه زمانی فوق آمار تردد به شرح ذیل می‌باشد. در بخش خروجی، جمعا تعداد ۳۲۲۹ دستگاه حامل ۷۰هزار و ۵۱۰  تن کالا از این گذرگاه مرزی خارج شدند که عمده کالاهای خروجی به ترتیب انواع کاشی - پودر لباسشویی و چسب صنعتی  می‌باشد. از این بین سهم ترانزیت خروجی، تعداد ۵۷۵ دستگاه حامل ۱۰هزار و ۸۴۸  تن کالا بوده است.

وی ادامه داد: در بخش ورودی نیز جمع کل کامیون‌های ورودی ۱۸۷۲ دستگاه حامل۸هزار و ۲۶۵  تن کالا از قبیل پنبه، روغن موتور و لوبیا می‌باشد که ۴۲ دستگاه حامل ۸۸۶ تن کالا از این آمار را ترانزیت ورودی تشکیل می‌دهد.

رئیس پایانه مرزی سرخس در خصوص امور اجرای انجام شده در مدت مذکور این مجموعه نیز گفت: همکاران ما در سومین ماه از سال جاری نسبت به پیگیری جانمایی اتاق قرنطینه در سالن مسافری پایانه مرزی و پیگیری تحویل اتاق قدیم قرنطینه به نهاد ریاست جمهوری برای احداث اتاق مانیتورینگ، برگزاری جلسه کمیته امورساماندهی در فرمانداری سرخس مرز درخصوص انتقال تشریفات مرزی به پسکرانه، پیگیری حق و حقوقات رانندگان و نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی اعم از خسارت‌های واردشده به نیمه یدک‌های ارسالی به کشور ترکمنستان، صدور مجوزات ورود موقت، تمدید ورود موقت، مجوز بارگیری و تعمیرات مربوط به ناوگان خارجی و راه‌اندازی حمل یکسره ناوگان ترانزیتی به کشورهای طرف مقابل اقدامات لازم را به انجام رساندند.