شناسهٔ خبر: 112414 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به زودی عملیات اجرایی پروژه توسعه حرم موسی مبرقع قم آغاز می شود

چهل اختران قم معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره‌ کل راه و شهرسازی استان قم از آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه حرم موسی مبرقع(ع) در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، فهیمه فتاحی با اشاره به اینکه شروع پروژه طرح توسعه امامزاده موسی مبرقع(ع) مربوط به سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۹ است، اظهار کرد: در این پروژه مصوب گردید از محل اعتبارات دولتی و به میزان یک سوم سهم اعتبارات ملی توسط مسکن و شهرسازی، یک سوم از محل اعتبارات استانی توسط استانداری و یک سوم هم سهم شهرداری تملک و اجرای طرح انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه طرح به جهت قابلیت اجرایی به چند فاز تقسیم شده است، عنوان کرد: در فاز نخست؛ باقیمانده تملک و احداث صحن شهری مجموعه و گذر تاریخی در دستور کار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره‌ کل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: همچنین این فاز شامل ایجاد صحن باز و وسیع جهت عملکرد چندگانه تجمع مردمی در مناسبت‌های آئینی و مذهبی، استقرار هیات چهل اختران و در مواقع عادی استفاده و تردد شهروندان و زائران برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه مصوبه اخیر سفر رئیس جمهور ناظر به انجام تملکات و ساماندهی وضعیت موجود است، مطرح کرد: پس از تصویب؛ به سرعت مراحل طراحی مجموعه باز شهری و همچنین انجام فرایند فراخوان و انتخاب پیمانکار انجام گرفته و به زودی و پس از انعقاد قرارداد، عملیات اجرایی آن آغاز می‌گردد.

فتاحی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد ریال از مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب طرح تخصیص نقدی دارد، خاطر نشان کرد: امیدواریم با تخصیص کامل این اعتبارات و همکاری مجموعه مدیریت شهری بتوانیم موضوع تملک و تکمیل عملیات اجرایی را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه سهم استان نیز باید پیگیری شود، تصریح کرد: تمام ۳۰۰ میلیارد ریال مصوبه سفر ریاست جمهوری بایستی توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین و تخصیص اعتبار گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه به این ترتیب فاز اول پروژه شامل احداث فضای صحن شهری، رواق‌های اطراف، تاسیسات شهری و اجرای گذر تاریخی انجام خواهد شد، یادآور شد: در فاز بعدی نیز تامین پارکینگ، خدمات محلی و فضاهای اقامتی و توسعه صحن زیارتی انجام خواهد گرفت.