شناسهٔ خبر: 112417 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه؛

پایانه مرزی خسروی باید تقویت شود

پایانه مرزی خسروی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به مزیت‌های تردد از پایانه مرزی خسروی برای سفر به کربلا گفت: آنچه که مرز خسروی را از دیگر مرزهای کشور با عراق متفاوت می کند دیدگاه استراتژیکی و کلان مسئولان نظام نسبت به پویایی این مرز است و از این رو باید این مرز را تقویت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)  محمد پورهاشمی در جلسه ساماندهی موکب داران حسینی (ع) در مسیر زوار اربعین که در دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری، با اشاره به برکات راهپیمایی اربعین اظهار داشت: هدف های راهپیمایی و زیارت اربعین، جهانی شدن و سراسری شدن شعارهای آن است.
وی افزود: این حرکت اعتقادی و مردمی، قطع نظر از همه دولت‌ها شکل می‌گیرد و هر چند دیگران در طول تاریخ سعی بر کنترل آن داشته‌اند اما این حرکت ادامه داشته چرا که منشا آن مردم بوده‌اند و ورود دولت فقط برای تسهیلگری بوده است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی در ادامه با بر شمردن ویژگی‌های جغرافیایی و تاریخی پایانه  مرزی خسروی از جمله کوتاهی مسیر و معتدل بودن آب و هوا گفت: اگر مرز مهران کشش بیشتری برای زوار پیدا کرده به دلیل مزیت هایی است که در سال‌های گذشته برای آن ایجاد شده است، در حالی که مرز خسروی از قدیم الایام برای ایرانیان دروازه عتبات عالیات محسوب می شد و از این رو باید نگاه بلند مدتی به موضوع مرز خسروی داشته باشیم.
پورهاشمی تاکید کرد: اصرار نظام جمهوری اسلامی و مسئولان کلان کشور بر فعال شدن مرز خسروی است و این مهم همت عالی لازم دارد. باید به تقویت زیرساخت‌ها و رفع مشکلاتی که در آنسوی مرز وجود دارد توجه داشت تا ظرفیت‌های این مسیر تاریخی توسعه داده شود.
وی در ادامه با تاکید بر پررنگ شدن نقش مردم در راهپیمایی اربعین و خدمات به زائران افزود: ستاد اربعین در زمینه فراهم کردن امکانات و تسهیل آن باید اقدام کند چرا که خدمات به زوار در اربعین امسال باید بهتر از سال ۹۸ باشد.
وی تصریح کرد: نقطه قوت راهپیمایی اربعین، تکیه گاه اعتقادی و مردمی بودن آن است. این سیل را نمی توان کنترل کرد و این قدرت کل روزی منطقه را در بر می گیرد و دشمنان از مردمی بودن آن می ترسند.

انتهای پیام/