شناسهٔ خبر: 112443 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا اطلاع ثانوی؛

نهضت ملی مسکن در اصفهان ثبت نام جدید ندارد

سامانه نهضت ملی مسکن - اصفهان بنابر ابلاغ وزارت راه و شهرسازی، شهرهای استان اصفهان مشمول ثبت نام دوباره نهضت ملی مسکن نیستند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بنا بر اعلام وزیر راه و شهرسازی  ثبت‌نام مجدد نهضت ملی مسکن از ساعت ۱۲ ظهر روز پانزدهم تیرماه برای ۴۰ شهر کشور آغاز شده، که شهرهای استان اصفهان مشمول ثبت نام دوباره نهضت ملی مسکن نمی‌شوند.  

مطابق با اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی صرفا در شهرهائی ثبت نام صورت می‌پذیرد که ظرفیت مازاد زمین وجود داشته باشد یا زمین جدید شناسائی و تامین شده باشد، بدیهی است در صورت تامین زمین در سایر شهرهای کشور در روزهای آتی، سامانه در این شهرها نیز به تدریج بازگشائی می‌شود. همچنین ثبت نام از متقاضیان در سقف ظرفیت مازاد زمین‌های تامین شده قبلی یا زمین‌های تامین شده جدید در هر شهر صورت می پذیرد و پس از تکمیل ظرفیت ثبت نام در هر شهر، سامانه در آن شهر بسته می‌شود.   

 از چهار میلیون واحد مسکن طرح ملی نهضت مسکن، ۲۰۳ هزار و ۹۶۷ واحد سهم استان اصفهان است که از این میزان بیش از ۳۵ هزار واحد در سه شهر جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی احداث و مابقی در سایر شهرهای استان ساخته می‌شود.  

 در حال حاضر بیش از ۴۲۲ هزار نفر در استان اصفهان متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح بوده و اقدام به ثبت‌نام کردند که پالایش متقاضیان نیز به اتمام رسیده است.