شناسهٔ خبر: 112449 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اصفهان تاکید کرد؛

تسریع در تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن / ضرورت الحاق اراضی دولتی به شهرهای فاقد عرصه کافی

ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان پیشنهادات تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای فاقد عرصه کافی با حضور استاندار اصفهان بررسی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در نشستی که پس از برگزاری یازدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان با حضور سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا تشکیل شد مبحث تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.  

استاندار اصفهان با بیان اینکه در برخی از شهرهای تابعه استان با کمبود اساسی زمین مواجه هستیم و تامین مسکن مردم در اولویت قرار دارد، خواستار تسریع در روند تامین اراضی مورد نیاز شد.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به ثبت نام بیش از ۴۲۲ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اظهار داشت: پالایش متقاضیان این طرح اتمام یافته است.  

وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرها ظرفیت مازاد بر اراضی تامین شده وجود دارد گفت: مهمترین مساله تعیین تکلیف و تامین اراضی برای این دسته از متقاضیان است.  

 قاری قرآن با بیان اینکه تقریباً ۳۰ درصد متقاضیان ثبت نام شده، پس از طی مراحل احراز شرایط و پالایش‌های لازم، تایید نهایی شده‌اند اذعان داشت: تا کنون نیمی از زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شده است.  

و ی گفت: الحاق اراضی دولتی به شهرهای فاقد عرصه، تامین مسکن در نزدیکترین شهر مجاور که امکان تامین زمین در آن فراهم باشد و ایجاد شهرک از جمله روش‌های تامین زمین برای شهرهای فاقد عرصه کافی در طرح نهضت ملی مسکن استان است.