شناسهٔ خبر: 112487 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سامانه املاک و اسکان کشور فعال است؛

شهروندان اصفهانی اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان کشور به روزرسانی کنند

سامانه املاک و اسکان کشور - اصفهان رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به فعال بوده سامانه املاک و اسکان کشور از مردم عزیز استان اصفهان خواست تا اطلاعات سکونتی و مالکیتی خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور مشاهده، به‌روزرسانی و یا تکمیل کنند.

 به گزارش پایگاه خبری وزرت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسن کحال‌زاده رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اخبار کذب برخی رسانه ها در خصوص هک شدن سامانه ملی املاک و اسکان کشور در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: مطابق با اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور در حال فعالیت بوده و هیچ‌گونه مشکلی در ورود و ثبت اطلاعات توسط ساکنان و مالکان املاک مسکونی در سامانه وجود ندارد.  

وی ضمن تکذیب موضوع هک شدن سامانه مذکور، از مردم عزیز استان اصفهان خواست تا اطلاعات سکونتی و مالکیتی خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور مشاهده، به‌روزرسانی و یا تکمیل کنند.  

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط وزارت راه و شهرسازی و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات اقامتی و مالکیتی هموطنان را با رعایت کلیه جوانب امنیتی نگهداری می‌کند.  

وی خاطرنشان کرد: این اطلاعات بر اساس بند ۷ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور در چهارم تیرماه ۱۴۰۱ مبنای ارائه خدمات دولت قرار می‌گیرد.  

کحال‌زاده تاکید کرد: هم استانی هایی که تاکنون اطلاعات مالکیت و سکونت خود را در سامانه (https://amlak.mrud.ir/) ثبت نکرده اند، در اسرع وقت با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور نسبت به مشاهده و به‌روزرسانی یا تکمیل اطلاعات مذکور اقدام کنند.