شناسهٔ خبر: 112573 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حضور فعال راه و شهرسازی استان اصفهان در حل مشکلات متقاضیان نهضت ملی مسکن؛

 طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان تعطیلی ندارد / استقرار میزخدمت ویژه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

سامانه نهضت ملی مسکن - اصفهان بمنظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، میزخدمت ویژه این طرح در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان فعال بوده و کارکنان مرتبط در ایام تعطیلات رسمی نیز  در محل کار خود حضور داشته و با تلاش بی وقفه به سرعت دهی امورات طرح نهضت ملی مسکن استان می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در راستای تکریم اباب رجوع و تسریع در روند خدمت رسانی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، میزخدمت ویژه مراجعه کنندگان مرتبط با این طرح عظیم و ملی در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و شهرستان‌ها فعال و دایر شده است.  

کارشناسان مستقر در این میزخدمت که از حوزه های "املاک و حقوقی" و "مسکن و ساختمان" هستند، بمنظور ارتقاء سطح رضایتمندی مراجعین، علاوه بر راهنمایی و توضیح فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، به بررسی درخواست‌ها مبنی بر اصلاح فرم ج آنان و ...، رسیدگی کرده و فی المجلس مدارک و پرونده متقاضیان را بررسی، مکاتبات لازم را انجام و پاسخ می‌دهند.  

 با توجه به ثبت نام بیش از ۴۲۲ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن استان، اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان روزانه با حجم کثیری از متقاضیانی مواجه است که از شهرستان‌ها و یا شهرهای جدید استان اصفهان به این اداره‌کل مراجعه می‌کنند.  

روسا و کارشناسان حوزه‌های مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تا ساعاتی از شب و در ایام تعطیلات رسمی کشور در محل کار خود حضور دارند و با تلاش بی وقفه به سرعت دهی امورات طرح نهضت ملی مسکن استان می‌پردازند.  

روند و گردش اجرای کار برای متقاضیان این طرح در استان اصفهان مطابق با مصوبه شورای مسکن استان به این صورت است که پس از ثبت نام متقاضی در سامانه، استعلام‌های سه گانه شامل (استعلام فرم ج، استعلام اداره ثبت و استعلام بانک) انجام می‌پذیرد در صورت قرمز بودن این استعلام‌ها متقاضی ردخواست شده و از روند خارج می‌شود.  

لیکن در صورت سبز بودن استعلام‌ها، پیامکی جهت مراجعه متقاضی به دفتر پیشخوان دولت و بارگذاری مدارک دریافت می‌کنند و پس از مراجعه متقاضی و انجام اقدامات لازم، پرونده وی جهت بررسی و تایید به کارگزار منتخب ارسال می‌شود.  

 پس از این مرحله افتتاح حساب انجام و متقاضی پیامک واریز وجه دریافت می‌کند با واریز وجه اولیه توسط متقاضی، تخصیص پروژه برای وی صورت می پذیرد. مابقی آورده نیز به ترتیب در پایان اجرای فوندانسیون ۱۵%، پایان اسکلت و سقف ۲۵%، پایان سفت کاری ۲۵%، پایان نازک کاری ۲۰% و در زمان تحویل واحد نیز ۱۵% از متقاضی اخذ می‌شود.  

به منظور تسریع در خدمات رسانی در حوزه طرح نهضت ملی مسکن، ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های استان اصفهان مجهز به سامانه‌ها و دسترسی‌های مورد نیاز شده‌اند.