شناسهٔ خبر: 112585 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی ۵ روز آینده در شرق و مرکز کشور

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی روزهای آینده در کشور توصیه کرد تا هموطنان از تردد غیرضروری به ویژه در خارج از شهرها اجتناب کنند.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۰ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در جنوب سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس در ساعت‌های بعدازظهر و شب، رگبار، رعدوبرق، باد شدید و گاهی گردوخاک و حتی احتمال تگرگ در نقاط مستعد وجود دارد. پنجشنبه و جمعه این وضعیت در جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است.

نقشینه ادامه داد: در پنج روز آینده نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از مرکز باد شدید دارد که می‌تواند منجر به خیزش گردوخاک شود. همچنان طی این مدت روی کشور عراق به طور متناوب توده گردوخاک شکل می‌گیرد که به نقاطی از غرب، جنوب‌غرب و جنوب کشور منتقل می‌شود و منجر به کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وی توضیح داد: در سه روز آینده شرق دریای‌عمان و تنگه‌هرمز مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توصیه کرد: در مدت وقوع گردوخاک هموطنان از فعالیت در فضای گردوخاک اجتناب کنند و در تردد به ویژه در خارج از شهرها رعایت احتیاط را داشته باشند.

نقشینه گفت: بیشینه دمای امروز تهران به ۳۹ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما ۲۶ درجه پیش‌بینی شده است.