شناسهٔ خبر: 112628 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک:

علائم جاده ای زبان گویای جاده ها هستند

نصب تابلو خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک گفت: علائم جاده ای زبان گویای جاده ها است که توجه و دقت به این علائم ضریب ایمنی سفر را افزایش داده و سلامتی مسافرین و کاربران جاده ای را تضمین می کند.

به گزارش پایگاه خبر یوزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، احمد آخوندی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک با این عنوان که علائم جاده ای ایمنی سفرها را به بطور قابل ملاحظه ای افزایش میدهد گفت: علائم از نظر استقرار و جانمایی بر دو نوع افقی (‌ از قبیل چشم گربه ای ، خط کشی ، هاشورها و ... ) و عمودی ( از قبیل تابلوهای اطلاعاتی، اخباری، انتظامی و .... ) بوده که به عنوان زبان گویای جاده ها محسوب می‌شوند.

وی ضمن اشاره به اقدامات وسیع اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک در زمینه ایمنی محورهای حوزه استحفاظی تصریح کرد: بازنگری وضعیت موجود علائم ، پاکسازی و زیبا سازی حریم راهها ، نصب گادریل ، تقویت و نصب و بروز رسانی انواع تابلو و علائم ایمنی ،نصب تابلو های فسفری جهت آشکار سازی نقاط پر حادثه ، بهبود وضعیت حفاظ ها و نگهداری روشنایی محورها ، ایمن سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط کشی و لکه گیری، بوته کنی و آشکارسازی به جهت دید بهتر تابلوها و علائم شانه راهها ، شستشو و ترمیم علائم از جمله فعالیت هایی است که به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش دیهوک در حال انجام است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک ادامه داد: از آنجا که برای تهیه علائم هزینه سنگین و زیادی می‌شود، لذا حفظ و صیانت از آنان موجب حفظ سرمایه ملی محسوب شده که همانا یکی از وظایف همه آحاد ملت بوده و همینطور سبب ایجاد انگیزه و تلاش مضاعف راهداران در نگهداری هر چه بیشتر از راهها می شود.