شناسهٔ خبر: 112648 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پنج شنبه ۲۳ تیرماه؛

 رقابت ۱۹۹۴ داوطلب اصفهانی برای اخذ پروانه اشتغال به کار رشته معماری (طراحی)  

آزمون ورود به حرفه مهندسان- اصفهان پنج شنبه ۲۳ تیرماه۱۴۰۱، تعداد ۱۹۹۴ داوطلب اصفهانی برای اخذ پروانه اشتغال به کار رشته معماری (طراحی) در سطح استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عمار شهیر سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد: با توجه به ثبت نام‌های بعمل آمده در سطح استان اصفهان تعداد یکهزار و ۹۹۴ نفر روز پنج شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ در آزمون ورود به حرفه رشته معماری (طراحی) به رقابت می‌پردازند.  

وی افزود: با توجه به تعداد داوطلبان در هر شهر برنامه ریزی‌های لازم بعمل آمده و محل‌های آزمون متناسب با فواصل اجتماعی تعیین شده است.  

 سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: بر این اساس محل آزمون یکهزار و ۴۹۷ نفر از داوطلبان در دانشگاه اصفهان، یکهزار و ۲۹۷ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، ۱۵۰ نفر در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان و ۵۰ نفر نیز در دانشکده فرش دانشگاه هنر اصفهان تعیین شده است.  

 وی ادامه داد: علاوه بر این، محل امتحان تعداد ۱۵۳ داوطلب در شاهین شهر، ۱۴۶ داوطلب در کاشان، ۸۴ داوطلب در لنجان و ۱۱۴ نفر از داوطلبان در نجف آباد برنامه ریزی و تعیین شده است.  

شهیر ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه رشته معماری (طراحی) خاطرنشان کرد: داوطلبان برای جلوگیری از اتلاف زمان آزمون لازم است که در ابتدا به صورت مساله و خواسته‌های مطرح شده در صفحه اول دفترچه و برنامه‌ریزی مناسب برای تحقق آن‌ها در چارچوب محدوده طراحی به نحوی که زمان مناسب برای طراحی و ترسیم را از دست ندهند، توجه دقیق داشته باشند.  

 وی اضافه کرد: رعایت ضوابط و نکات فنی ذکر شده در مباحث مقررات ملی ساختمان به ویژه مباحث ۳، ۴ و ۱۵، داشتن درک کلی از سیستم تاسیساتی پیشنهادی و تامین نیازهای آن (از قبیل داکت‌ها و رایزرها) و داشتن درک کلی از سیستم سازه‌ای پیشنهادی و تامین نیازهای آن (از قبیل محل قرارگیری ستون‌ها و ابعاد آن‌ها، ضخامت سقف و سایر موارد) از دیگر نکاتی است که رعایت آن در هنگام آزمون مورد تاکید است.  

سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: رعایت نکات مهم در طراحی اجزای طرح از جمله ورودی، توقفگاه‌ها، مقررات اختصاصی تصرف ها و توجه به سایر نکات درخواستی نیز بسیار حائز اهمیت است.