شناسهٔ خبر: 11265 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دومين نشست هم‌انديشي دبيران شوراي اقامه نماز دستگاه‌هاي اجرايي كشور مطرح شد

تقدير نماينده رئيس جمهور در امرنماز از وزارت راه و شهرسازي

سید سعید سید علایی در ارزيابي ستاد اقامه نمازكشور وزارت راه و شهرسازي در ترويج و توسعه فرهنگ نوراني نماز در نوروز سال ۱۳۹۴ رتبه برتر دست يافت و مورد تقدير قرار گرفت .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي  در جلسه اي با حضور دبيران ستاد اقامه نماز تمامي وزارتخانه ها و جناب آقاي رضائي نماينده محترم رئيس جمهوري در امر نماز در ستاد وزارت راه و شهرسازي تشكيل شد.

با توجه به ارتقاء كارائي و اثر بخشي فعاليت هاي مرتبط با اقامه نماز هموطنان در ايام پرتردد نوروز ۹۴ در خطوط حمل و نقل هوايي ، ريلي ، جاده اي ، بندري و اهتمام ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازي در راستاي تحقق بخشيدن به برنامه هاي اجرايي " طرح جهادي اقامه نماز"  كه شامل :

  1. تجهيز و آماده سازي نمازخانه راهدارخانه در جاده ها و پذيرش مسافران در صورت مراجعه براي اداي فريضه نماز.
  2. پخش صداي اذان از بلندگو و يا اجراي اذان به صورت زنده در هنگام اوقات شرعي نماز در كليه اماكن دراختيار.
  3. پخش صداي اذان از راديو يا مانيتور اتوبوس ها ، قطار ، هواپيما وكشتي در هنگام اول وقت شرعي نماز.
  4. تأكيد و نظارت بر توقف اتوبوس ها و قطار در هنگام اوقات شرعي صبح ، ظهر ، مغرب براي اداي فريضه نماز مسافران.
  5. تأكيد و نظارت بر ساعات حركت ناوگان حمل و نقل هوايي ، ريلي ، دريايي ، زميني مبني بر عدم قضاشدن نماز بلاخص نماز صبح مسافران.
  6. تجهيز وآماده سازي نمازخانه پايانه هاي سفري (ايستگاه هاي قطار ، فرودگاه و اسكله(
  7. تأكيد و نظارت بر تجهيز نمازخانه مجتمع هاي بين راهي جهت نماز مسافران.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي همايش دبيران ستاد اقامه نماز دستگاه هاي اجرايي كشور در روز يكشنبه هشتم شهريور ماه با حضور سيدسعيد سيدعلايي معاون توسعه مديريت و منابع و رئيس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازي ، محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور و محمد حسين رضايي نماينده رئيس جمهور در ستاد اقامه نماز در وزارتخانه متبوع برگزار شد .

در اين همايش محمد حسين رضايي با اهداء لوح از زحمات فراوان سيدعلايي در كسب رتبه نخست در نوروز ۹۴ در بين دستگاه هاي اجرايي كشور تقدير بعمل آورد .

سيدعلايي در اين همايش ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر به ارزش و جايگاه ويژه‌ نماز در مكتب اسلام اشاره كرد و گفت: اگر بخواهيم تعاليم دين را دسته‌بندي كنيم نماز در بالاترين درجه تعاليم ‌ديني قرار دارد. اگر درك معرفت و ارزش نماز حاصل شود هيچگاه از انجام به موقع اين فريضه كوتاهي نمي‌شود.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان روايتي از امام صادق (ع) تاكيد كرد: به تمامي دستگاه‌هاي اجرايي زير مجموعه مسئوليت سنگين اشاعه نماز ابلاغ شده كه تمامي آنهاا نيز اين مهم را در دستور كار خود دارند. در وزارت راه و شهرسازي به دليل وسعت خدماتي كه دولت در پروژه‌هاي عمراني برعهده دارد اين مهم با جديت دنبال مي‌شود.

وي با اشاره به آمار مساجد و اماكن مرتبط با اقامه نماز در كل كشور بر ضرورت اجراي طرح جهادي نماز در سال جاري تاكيد كرد و گفت : طرح جهادي نماز كه در آستانه سال ۱۳۹۳ به اين وزارتخانه ابلاغ شد به منظور توسعه كمي و كيفي نمازخانه هاي كل كشور در مسير هاي مواصلاتي بين شهري به مرحله اجراء گذاشته شد و همچنان ادامه دارد .

سيدعلايي با اشاره به اينكه وزارت راه و شهرسازي نزديك به ۳ هزار مسجد و نمازخانه را در كشور و در زيرمجموعه‌هاي خود در حوزه‌هاي ريلي، هوايي، فرودگاه‌ها و بافت‌هاي فرسوده و همچنين پايانه‌هاي حمل‌ و نقل عمومي جاده‌اي ساخته است گفت: وظيفه اختصاصي و تلاش مستمر ما بحث نگه‌داشت ۲هزار و ۷۵۰ مسجد و نمازخانه براي مردم در نقاط مختلف كشور است.
وي با تقدير از زحمات فراوان وزارت راه و شهرسازي در ساخت مساجد پروژه‌هاي عمراني نقاط مختلف كشور ، افزود: وظيفه اين وزارتخانه ترويج و توسعه نماز ، شناسايي ظرفيت‌ها و توليد فكر براي اهداف مورد نظر است. ستاد اقامه نماز در ۱۴ ستاد در مجموعه سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي فعال است و اين وزارتخانه در نوروز ۹۴  بين دستگاه هاي اجرايي كشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

سيدعلايي به نمايندگي از تمامي دبيران شركت كننده در همايش دبيران ستاد اقامه نماز دستگاه‌هاي اجرايي كشور پيشنهاد نام‌گذاري روز يا هفته اي تحت‌ عنوان هفته اقامه نماز را مطرح كرد و گفت: مجموعه وزارت راه و شهرسازي كه نزديك به ۵۵ درصد اعتبارات عمراني سطح كشور را برعهده دارد به رغم مسئوليت‌هاي سنگين همواره تلاش كرده تا در موضوعات فرهنگي و اقامه نماز رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

نظر شما