شناسهٔ خبر: 112667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

رشد ۳۸۱ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی پرویزخان

فریبرزکرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۴۵ هزار مسافر از پایانه مرزی پرویزخان طی سه ماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: در مجموع طی ۳ماهه سالجاری ۴۵ هزار و ۵۷۳ نفر مسافر از پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین تردد داشته اند.

وی گفت: با توجه به کاهش محدودیت های کرونایی و به تبع افزایش در تردد مسافرین در سال جاری شاهد رشد؛ ۳۸۱ درصدی تردد مسافرین از طریق این پایانه مرزی پرویزخان طی ۳ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم بطوریکه مجموع تردد مسافرین در فصل بهار امسال ۴۶ هزار و ۵۷۳ نفر رسیده که در سال گذشته تنها ۹ هزار ۶۷۰ مسافر بوده است.

کرمی عنوان کرد: مسافر ورودی ایرانی طی ۳ماهه سال گذشته ۲هزار ۶۸۹ مسافر بوده است و تعداد مسافر ایرانی ورودی از پایانه مرزی پرویزخان در سه ماهه سالجاری به ۷ هزار و ۵۹۴ رسیده که از رشدی ۱۸۲ درصدی خبر میده.

وی درباره تعداد مسافر ایرانی خروجی از پایانه مرزی پرویزخان گفت: در فصل بهار سالجاری ۱۲ هزار و ۶۲۰ نفر از این پایانه برای سفر به کشور عراق استفاده کرده اند و نسبت به سال گذشته همین بازده زمانی با تردد ۳ هزار و ۵۰۴ مسافر رشدی ۲۶۰ درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: تردد اتباع خارجی از پایانه مرزی پرویزخان رشد چشمگیری داشته است به نحوی که در سال گذشته ۱ هزار ۷۸۹ مسافر از این پایانه مرزی وارد کشور شده اند در صورتی که امسال ۱۵ هزار و ۵۳۰ مسافر وارد کشورمان شده اند و رشدی ۷۶۸ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

کرمی در ادامه افزود: تعداد مسافر خارجی که پایانه مرزی پرویزخان را برای خروج از کشور انتخاب کرده اند ۱۰ هزار و ۸۲۹ نفر است در مقایسه با سال گذشته ۱هزار و ۶۸۸ نفر مسافر بوده ۵۴۱ درصد افزایش پیدا کرده است.
انتهای پیام/