شناسهٔ خبر: 112670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

اجرای روش نوین روکش حفاظتی آسفالت «چیپ سیل» در ۱۳ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر

آسفالت محورهای آذرشرقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: روش نوین روکش حفاظتی آسفالت “چیپ سیل” در ۱۳ کیلومتر از راههای ارتباطی استان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: روش نوین روکش حفاظتی آسفالت “چیپ سیل” در ۱۳ کیلومتر از راههای ارتباطی استان انجام شد.

اخترشناس در تشریح اجرای روش نوین حفاظتی رویه آسفالت موسوم به “چیپ سیل” در محور های برون شهری استان افزود:از ابتدای سال جاری تاکنون با هدف اجرای روش‌ های نوین محافظت از رویه آسفالت محور های استان بوشهر، روش نوین “چیپ سیل” در محور مواصلاتی دمروبادان به خاییز  در شهرستان تنگستان و راه ارتباطی  کلل و دشت پلنگ در شهرستان دشتی اجرا شده است.

وی  بیان داشت: برای اجرای روکش آسفالت حفاظتی (چیپ سیل) در محورهای ذکر شده مجموعا ۴۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به موارد استفاده از این نوع آسفالت گفت: این روش در مواردی نظیر زبر شدگی، از بین رفتگی بافت سطحی، ترک ‌های طولی و عرضی با شدت کم و دیگر خرابی‌ های سطحی غیرسازه ‌ای جاده ‌ها کاربرد دارد.

اخترشناس  پیرامون مزایای این روش بیان داشت: انعطاف پذیری ، افزایش مقاومت در انعکاس ترک به لایه‌ های بالایی، عدم آلودگی محیط زیست، کاهش ترک خوردگی در مقابل انبساط و انقباض و همچنین کاهش استفاده از قیر را می‌توان از مزایای روکش حفاظتی آسفالت چیپ سیل عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  به انجام این روش حفاظتی برای نگهداری از رویه آسفالت راههای کشور تصریح کرد: بدلیل صرفه جویی قابل توجه درهزینه ها دراستان نیز ازاین روش برای نگهداری رویه راهها استفاده خواهد شد.