شناسهٔ خبر: 112684 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد:

متقاضیان نهضت ملی مسکن که تا پایان تیرماه آورده اولیه را واریز ننمایند حذف خواهند شد

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: آن دسته از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که واجد شرایط هستند و برای آنها پیامک واریز وجه ارسال شده باید در فرصت باقی مانده اقدام نمایند و اگر نسبت به تامین واریز آورده اولیه ظرف مدت ۱۰ روز آتی اقدام نکنند نفراتی از اولویت های بعدی جایگزین آنها خواهند شد.

  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان) "مهدی ملک "مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: سهمیه استان گلستان در طرح نهضت ملی مسکن سالیانه ۱۵۴۷۶ واحد است که تا کنون ساخت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰  واحد آغاز شده و زمین مورد نیاز برای حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی نیز تامین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به ضرورت تامین زمین مورد نیاز برای حدود ۶۱  هزار واحد مسکونی طی چهارسال گفت: برای تأمین زمین سهم ۶۱  هزار واحدی استان در طرح نهضت ملی مسکن،  از ابزارهای مختلف پیش‌بینی شده در شیوه‌نامه به ویژه الحاق اراضی استفاده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان درباره آن دسته از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان که تکلیفشان مشخص نشده است گفت: به تمام کسانی که واجد شرایط شناخته شده و مدارک خود را در سامانه به صورت کامل بارگذاری گرده اند پیامک داده ایم تا نسبت به تشکیل پرونده در دفاتر پیشخوان و واریز وجه اولیه اقدام کنند اگر به موقع تشکیل پرونده ندهند وآورده را واریز نکنند نفراتی از اولویت های بعدی جایگزین آنها می شوند.

ملک تصریح کرد: اگر کسی واجد شرایط است و برای او پیامک ارسال نشده موضوع را از طریق سایت  ثمن پیگیری کند چنانچه نتیجه نگرفت در گرگان به اداره  کل راه و شهرسازی استان و در سایر شهرهای بالای ۲۵ هزارنفر به ادارات راه و شهرسازی شهرستان های مربوطه و در شهرهای کردکوی و آق قلا و سایر شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر به شعبات بنیادمسکن استان مراجعه نماید .

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان  گفت : تاکنون حدود ۹۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن  در استان ثبت نام کرده اند که از این میزان ۴۵۰۰  نفر انصراف داده و پس از  پالایش اولیه  ۶۱۸۲۲ نفر حائز شرایط اولیه (۳ استعلام سبز) تشخیص داده شدند و ۶۸۶۸ نفر هم تائید نهایی شدند که از این تعداد۴۳۵۴ نفر افتتاح حساب را انجام داده‌اند  وتاکنون ۲۲۱۹ نفر واریز سهم آورده را انجام داده اند.

وی درباره وضعیت پالایش متقاضیان نیز توضیح داد: تاکنون پالایش بیش از ۹۰ درصد متقاضیانی که مدارک خود را بصورت کامل بارگذاری کرده‌اند، انجام شده و پالایش سایر افراد نیز تا پایان تیر ماه تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان  خاطرنشان کرد: طبق اطلاعیه منتشر شده معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی امکان نام نویسی  مجدد برای هفت شهر گرگان ، کلاله ،بندرترکمن، گمیشان، جلین، سیمین شهر و قرق در مرحله هفتم  فراهم شده است.

لازم به ذکر است نام نویسی در سامانه طرح های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir  انجام خواهد شد.