شناسهٔ خبر: 112685 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

از هر ٣ نفر کشته تصادفات جاده ای استان بوشهر یک نفر موتور سوار است

مهندس عبدالکریم اختر شناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت : بر اساس آمار پزشکی قانونی از هر ٣نفر کشته تلفات تصادفات محورهای برون شهری و روستایی استان در سال ١٤٠٠ یک نفر موتور سوار بوده اند که متاسفانه از این حیث بوشهر جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت : بر اساس آمار پزشکی قانونی از هر ٣نفر کشته تلفات تصادفات محورهای برون شهری و روستایی استان در سال ١٤٠٠ یک نفر موتور سوار بوده اند که متاسفانه از این حیث بوشهر جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است .

وی افزود : در سال گذشته مجموعا  ٢٤٧  نفر بر اثر تصادف در محورهای برون شهری و روستایی استان جان خودرا از دست داده اند که تعداد ۸۵ نفر از آنها راکب و یا سرنشین موتور سیکلت بوده اند که سهم ٣٤/٣ درصدی تلفات را شامل می شود.

اخترشناس بیان داشت : بر اساس آمارهای منتشره همچنین  ضربه  به سر بدلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی نزد موتورسواران سهم ۴۷ درصدی را در فوت به خود اختصاص داده که نشانگر اهمیت کلاه ایمنی در حفظ جان راکبان و سرنشینان موتورسیکلت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت : بیشترین تصادفات منجر به فوت موتورسواران استان در ساعات غروب و ابتدایی شب (۱۸الی ۲۰) اتفاق افتاده که روشن نمودن چراغ ها در این ساعات ، نصب برچسب های شبرنگ بر بدنه موتورسیکلت و پوشیدن لباس با رنگ روشن می تواند نقش بسزایی در دیده شدن موتورسوار توسط سایر کاربران جاده ای داشته باشد .

اخترشناس  از سهم ٥٠ درصدی جوانان در تلفات موتورسواری استان در سال گذشته خبر داد و افزود : متاسفانه بیش از ۵۰ درصد از تلفات موتورسواری استان مربوط به گروه جوان و مولد جامعه یعنی گروه سنی ۱۵ تا ۴۰ سال می باشد که بدلیل استفاده بیشتر این گروه سنی از موتورسیکلت نیازمند توجه بیشتر خانواده ها هستیم .

وی به نقش و سهم آموزش در ارتقا ء آگاهی و مهارت موتورسواران هم اشاره کرد و تصریح نمود : در راستای مهارت افزایی موتورسواران این اداره کل در سال گذشته برای بیش از دو هزار نفر  از موتورسواران استان دوره های آموزش ویژه برگزار و به ۷۰۰ نفر از آنها که دارای گواهی نامه رانندگی  با موتورسیکلت بودند کلاه ایمنی استاندارد اهدا ء نمود .