شناسهٔ خبر: 112686 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

شتاب‌گیری عملیات آسفالت در راه‌های روستایی گیلان

آسفالت راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: از ابتدای امسال ۶۴ کیلومتر راه روستایی استان با صرف هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان آسفالت و روکش شد که با مجموع اجرای آسفالت راههای روستایی گیلان در طول سال گذشته برابری می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  (گیلان)

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از آسفالت و روکش ۶۴ کیلومتر راههای روستایی استان طی سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: اجرای این میزان آسفالت در راههای روستایی استان با آسفالت و روکش آسفالت در طول سال گذشته برابری می کند.
فریبرز مرادی افزود: از ابتدای امسال ۶۴ کیلومتر راه روستایی استان با صرف هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان آسفالت و روکش شد که با مجموع اجرای آسفالت راههای روستایی گیلان در طول سال گذشته برابری می کند.
 وی اظهار داشت :طی سال گذشته در مجموع ۶۸ کیلومتر از راههای روستایی استان با اعتبار یکصد میلیارد تومان روکش آسفالت و آسفالت شد.
وی با اشاره به اینکه روزانه بین هفت تا ۱۱ اکیپ اجرایی در فصل تابستان مشغول فعالیت در بخش آسفالت راههای استان هستند، اظهار داشت: با اجرای ۶۴ کیلومتر آسفالت در ۴۳ محور طی سه ماه نخست امسال، ۱۸ هزار و ۵۸۱ خانوار روستایی از مزایای آن بهره مند شدند.
مهندس مرادی به اعتبارات اختصاص یافته سفر رئیس جمهوری و استفاده از آن برای راههای روستایی استان نیز اشاره کرد و افزود: مقرر شده بود برای سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ، ۲۰۰ میلیارد تومان برای راههای روستایی استان اختصاص یابد که تاکنون طی ۲ مرحله و در مجموع ۳۵ میلیارد تومان در این بخش اختصاص یافته و مابقی هم طبق مصوبه ابلاغی در سالجاری اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: برای اجرای آسفالت ۶۴ کیلومتر از راههای روستایی گیلان بخشی از هزینه آن از اختصاص اعتبارات سفر رئیس جمهوری و بخشی دیگر از تملک دارایی استان تامین شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: روکش و آسفالت ۱۲۰ کیلومتر از راههای روستایی استان نیز تا پایان امسال هدفگذاری شده که درصورت فراهم بودن شرایطی همچون مساعد بودن شرایط جوی و تامین اعتبارات لازم این مهم انجام خواهد گرفت.
 گیلان حدود ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که بالغ بر ۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن روستایی و مابقی اصلی، فرعی ، آزادراه و بزرگراه است