شناسهٔ خبر: 112693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون رییس جمهور:

تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی با جدیت دنبال شود

بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از پروژه های راه و مسکن استان قم معاون اجرایی رییس جمهور گفت: همه دستگاه‌های متولی به خصوص دو بانک ملی و مسکن در کنار سرمایه گذار باید با جدیت تکمیل و بهره‌برداری از طرح آزاد راه شهید حاج قاسم سلیمانی را دنبال کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم) سید صولت مرتضوی روز سه‌شنبه در سفر به قم و بازدید از طرح آزادراه شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به روند اجرای این طرح بیان کرد: پیگیری مسئولان از لوازم اصلی رسیدن طرح‌های عمرانی به نقطه مطلوب است.

وی ادامه داد: این طرح مانند طرح کارخانه چادر مشکی قم با برخی مشکل‌های ارزی روبه رو است اما این مباحث نباید به مانعی در پیشبرد آن تبدیل شود.

مرتضوی با تاکید براستفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نگاه مثبت و حمایت گرایانه‌ای از این گونه طرح‌های عمرانی دارد.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های متولی به خصوص دو بانک ملی و مسکن در کنار سرمایه گذار باید با جدیت تکمیل و بهره‌برداری از طرح آزاد راه شهید حاج قاسم سلیمانی را دنبال کنند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز پیرامون این طرح، بیان داشت: آزاده راه شهید سلیمانی بخشی از آزاده بزرگ تهران- بندر امام و ارزان ترین مسیر جهت اتصال تهران به آب‌های آزاد است.

خیرالله خادمی ادامه داد: یکی از مباحث مهم در اجرای این طرح پایبندی دقیق بانک ملی در مشارکت ۳۰ درصدی در عملیات اجرایی آن است، دولت نیز باید ۳۰ درصد از هزینه ساخت این آزاد راه را تامین کند.

وی گفت: تاکنون ۲۴۰ میلیارد تومان جهت تجهیز کارگاه و آغاز عملیات عمرانی و روسازی بتنی در این طرح توسط سرمایه‌گذار هزینه شده‌است.

گفتنی است عملیات اجرایی آزادراه قم - سلفچگان - راهجرد - اراک با عنوان سردار حاج قاسم سلیمانی سال ۹۹ آغاز شده‌است.