شناسهٔ خبر: 112695 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر ریاست جهموری به استان انجام گرفت:

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل راه‌آهن چهارمحال و بختیاری

تور خبری راه آهن چهارمحال و بختیاری معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در بازدید تعدادی از خبرنگاران استان از پروژه راه آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه مهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حمید ربیعی گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیأت دولت به استان، ۲۰ هزار میلیارد ریال برای راه آهن استان مصوب شد که از این میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت و ۱۰ هزار میلیارد ریال به‌منظور ریل‌گذاری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت طرح راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد، ۱۵ رشته تونل به‌طول پنج هزار و ۲۰۰متر پیش‌بینی شده که از این تعداد هفت رشته در این استان و هشت رشته در اصفهان پیش‌بینی شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تأکید کرد: در این طرح سه دستگاه پُل بزرگ به‌ طول مجموع یک‌هزار و ۶۰۰ متر ساخته و بهره‌برداری می‌شود.

ربیعی همچنین مطالبات اجرای طرح راه‌آهن استان را چهار هزار میلیارد ریال دانست.

مدیر پروژه راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد نیزبا اشاره به روند اجرایی این طرح در چهارمحال و بختیاری، گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح حداقل به ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مسعود اصولی با اشاره یه این که تاکنون برای اجرای این طرح هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: تکمیل زیرسازی اتصال استان به شبکه ریلی سراسری ۱۲ هزار میلیارد ریال و بهره‌برداری کامل از این طرح ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبارنیاز دارد.

وی تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار به‌ موقع، طرح راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد اواخرسال ۱۴۰۲تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد و تسریع در روند عملیاتی شدن مصوبه‌های سفر یاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری، در تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر از این طرح نقش مستقیم دارد.

راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد دارای چهار قطعه می باشد و از مجموع ۹۰ کیلومتر مسیر آن ۴۱کیلومتر در اصفهان و ۴۹ کیلومتر در چهارمحال و بختیاری واقع شده است.