شناسهٔ خبر: 112706 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن:

۲۱ هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن واریز شد

محمود شایان مدیرعامل بانک‌مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع ۲۱ هزار و۴۰۰ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده است که از این میزان ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان از محل تسهیلات است.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت افتتاح حساب، واریز وجه و پرداخت تسهیلات به سازندگان در طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد و گفت: تاکنون ۵۵۹ هزار و ۲۷۱ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در بانک افتتاح حساب کردند که میزان آورده متقاضیان۱۸ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومان است.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از جمع آورده متقاضیان تاکنون ۹ هزار و ۹۰۰ میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شده و مابقی نیز نزد بانک است تا بنا به درخواست دستگاه‌های متولی به سازندگان پرداخت شود.

به گفته شایان، از محل تسهیلات نیز تاکنون ۱۱هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب سازندگان پرداخت شده است.

وی مبلغ واریز شده به حساب سازندگان را از محل آورده متقاضیان و همچنین تسهیلات در مجموع ۲۱ هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان عنوان کرد.

مدیرعامل بانک مسکن توضیح داد: تعداد ۳۰۷ هزار و ۱۹۸ واحد به بانک برای انعقاد قرار داد معرفی شده که از این تعداد،  ۱۰۴هزار و ۴۰۰ واحد قراردادهایشان منعقد شده است و مبلغ تسهیلات منقعد شده ۳۵هزار میلیاردتومان است.