شناسهٔ خبر: 11271 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

جزئیات تاخیرهای پروازی در تیرماه/ تابان در صدر بیشترین تاخیرها

فرودگاه مهرآباد ۴ هزار و ۴۱۱ پرواز توسط ۱۳ شرکت هواپیمایی در تیرماه امسال از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام شد که شرکت هواپیمایی تابان به نسبت تعداد پروازها بیشترین تاخیر را در بین سایر شرکت‌های هواپیمایی به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ در تیرماه امسال ۴ هزار و ۴۱۱ پرواز توسط ۱۳ شرکت هواپیمایی فعال در فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام شد که شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با ۶۹۴ پرواز بیشترین و شرکت هواپیمایی معراج با ۷۰ پرواز کمترین پرواز را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، تاخیرهای هر شرکت هواپیمایی متناسب با تعداد پروازهای همان شرکت بررسی شده است که به ترتیب در ذیل به آن اشاره شده است:

در تیرماه امسال ۲۵۸ پرواز توسط شرکت هواپیمایی تابان انجام شد که ۱۳۷ پرواز این شرکت معادل ۵۳ درصد از پروازهای آن با تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی تابان ۶ درصد از ۴ هزار و ۴۱۱ پرواز را در تیرماه به خود اختصاص داد.

شرکت هواپیمایی نفت نیز در تیرماه ۱۶۹ پرواز انجام داد که ۴ درصد از کل پروازها را شامل می‌شود؛ ۴۷ درصد از کل پروازهای شرکت هواپیمایی نفت معادل ۸۰ پرواز با تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر مواجه شد.

سهم شرکت هواپیمایی آسمان از پروازهای تیرماه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد نیز ۶۴۵ پرواز بود که ۳۰۳ پرواز این شرکت معادل ۴۷ درصد از کل پروازهای آن مشمول تاخیرهای ۳۰ دقیقه و بیشتر شدند. البته شرکت هواپیمایی آسمان ۱۵ درصد از کل پروازها از بین ۱۳ شرکت هواپیمایی را به خود اختصاص داد.

همچنین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) با انجام ۶۹۴ پرواز در تیرماه ۱۶درصد از کل پروازها را به خود اختصاص داد که تعداد پروازهای تاخیردار بیش از ۳۰ دقیقه این شرکت ۳۱۳ سورتی پرواز است که با این احتساب رقم ۴۵ درصد از پروازهای این شرکت با تاخیر مواجه شده است؛ میانگین تاخیر این شرکت در هر پرواز ۳۴ دقیقه بود.

همچنین شرکت هواپیمایی ایران‌ایرتور۲۳۳ پرواز را در تیرماه امسال انجام داد که ۹۲ پرواز این شرکت معادل ۳۹ درصد پروازهای این شرکت با تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی ایران ایرتور ۵ درصد از کل پروازهای تیرماه را انجام داد.

بر اساس این گزارش شرکت هواپیمایی ماهان نیز۶۶۱ پرواز را در تیرماه انجام داد که ۱۵ درصد از کل پروازهای را شامل می شود. ۲۸ درصد از پروازهای این شرکت هواپیمایی معادل ۱۸۲ سورتی پرواز با تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر مواجه شدند.

اما شرکت هواپیمایی کیش ایر ۲۷ درصد از کل پروازهای خود را با تاخیر انجام داد به طوریکه ۸۶ پرواز از ۳۱۴ پرواز انجام شده توسط این شرکت در تیرماه با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی کیش ۷ درصد از کل پروازهای فرودگاه مهرآباد در تیرماه را به خود اختصاص داد.

شرکت هواپیمایی زاگرس با ۳۳۸ سورتی پرواز ۸ درصد از کل پروازهای مهرآباد را در تیرماه به خود اختصاص داد که ۸۸ پرواز این شرکت با تاخیر صورت گرفت که ۲۶ درصد از کل پروازهای این شرکت در تیرماه را شامل می‌شود.

شرکت هواپیمایی آتا ایر نیز در تیرماه امسال ۴۳۵ پرواز را از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام داد که ۱۰۷ پرواز این شرکت معادل ۲۵ درصد از پروازها با تاخیر مواجه شد؛ شرکت هواپیمایی آتا ۱۰ درصد از ۴ هزار و ۴۱۱ پرواز مهرآباد در تیرماه را به خود اختصاص داد.

بر این اساس ۱۷ پرواز از ۷۰ سورتی پرواز شرکت هواپیمایی معراج در تیرماه از فرودگاه مهرآباد با تاخیر انجام شد که شامل ۲۴ درصد از کل پروازهای این شرکت می‌شود؛ شرکت هواپیمایی معراج ۲ درصد از کل پروازهای مهرآباد در تیرماه را انجام داد.

شرکت هواپیمایی اترک نیز در تیرماه ۳۹ پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام داد که ۹ پرواز این شرکت معادل ۲۴ درصد از کل پروازهای اترک ایر با تاخیر از فرودگاه بین المللی مهرآباد برخاست؛ تنها یک درصد از کل پروازهای مهرآباد در تیرماه توسط شرکت هواپیمایی اترک انجام شد.

شرکت هواپیمایی قشم ایر نیز در تیرماه ۸ درصد از کل پروازهای مهرآباد را انجام داد؛ تعداد پروازهای انجام شده توسط این شرکت در تیرماه ۳۴۰ پرواز بود که ۷۱ پرواز معادل ۲۱ درصد با تاخیر فرودگاه بین المللی مهرآباد را ترک کردند.

همچنین شرکت هواپیمایی کاسپین ۲۱۶ پرواز فرودگاه بین المللی مهرآباد در تیرماه را به خود اختصاص داد که ۸۶ پرواز این شرکت معادل ۱۴ درصد از کل پروازهای این شرکت با تاخیر مواجه شد؛ ضمن اینکه سهم این شرکت هواپیمایی از کل پروازهای فرودگاه بین المللی مهرآباد در تیرماه فقط ۵ درصد بود.

بر اساس این گزارش شرکت هواپیمایی تابان که ۵۳ درصد از پروازهای خود را با تاخیر انجام داد در صدر بیشترین تاخیر و شرکت هواپیمایی کاسپین که ۱۴ درصد از پروازهای این شرکت با تاخیر انجام شد کمترین تاخیر را در تیرماه امسال از فرودگاه بین المللی مهرآباد به خود اختصاص داد.

جدول تاخیر پروازی فرودگاه بین المللی مهرآباد به ترتیب فراوانی (تاخیر هر شرکت به تناسب میزان پروازهای همان شرکت بررسی شده است)

شرکت‌های هواپیمایی

تعداد پروازهای خروجی

تعداد پروازخروجی تاخیر دار ۳۰ دقیقه و بیشتر

سهم پرواز هر شرکت از کل پروازها(درصد)

درصد پرواز تاخیردار نسبت به کل پروازها

میانگین تاخیر هر پرواز (دقیقه)

تابان

۲۵۸

۱۳۷

۶

۵۳

۳۷

نفت

۱۶۹

۸۰

۴

۴۷

۳۴

آسمان

۶۴۵

۳۰۳

۱۵

۴۷

۴۱

هما

۶۹۴

۳۱۳

۱۶

۴۵

۳۴

ایرتور

۲۳۳

۹۲

۵

۳۹

۳۳

ماهان

۶۶۱

۱۸۲

۱۵

۲۸

۱۷

کیش ایر

۳۱۴

۸۶

۷

۲۷

۱۹

زاگرس

۳۳۷

۸۸

۸

۲۶

۱۹

آتا ایر

۴۳۵

۱۰۷

۱۰

۲۵

۱۹

معراج

۷۰

۱۷

۲

۲۴

۱۱

اترک

۳۹

۹

۱

۲۳

۲۴

قشم ایر

۳۴۰

۷۱

۸

۲۱

۱۵

کاسپین

۲۱۶

۳۱

۵

۱۴

۱۰

مجموع

۴۴۱۱

۱۵۱۶

-

-

میانگین تاخیر هر پرواز: ۲۴ دقیقه

نظر شما