شناسهٔ خبر: 112754 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اعلام کرد؛

آغاز عملیات اجرایی۳۰ هزار واحد مسکونی همزمان با سفر رییس جمهور به کرمانشاه

ببینید: کار و تلاش در نهضت ملی مسکن شهریار مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن این استان همزمان با سفر رئیس جمهور خبر داد.

مهرداد آهکی مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خاطر نشان کرد: ۳۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن که قرار است همزمان با سفر رئیس جمهور افتتاح شود،  پروژه سراج با ۱۲ هزار از این واحدها در شمال‌غربی شهر کرمانشاه قرار دارد و ۳ هزار واحد دیگر نیز در سطح استان پراکنده است.

وی از شروع عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد دیگر که به‌دلایلی متوقف شده بود، خبر داد و گفت: عملیات اجرایی و از سرگیری احداث این واحدها با سفر رییس جمهور انجام می‌شود.

آهکی با اشاره به نیاز مبرم کشور به مسکن، مهمترین هدف مجموعه وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان را تحقق طرح نهضت ملی مسکن دانست و افزود: با حضور آیت‌الله رئیسی در کرمانشاه، عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد دیگر آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر تعداد ۳ هزار واحد مسکونی در حال احداث است که امیدواریم با آغاز عملیات اجرایی ۲۷ هزار واحد دیگر، بخش زیادی از نیاز استان به مسکن تامین شود.

آهکی از آمادگی اجرای چند پروژه‌ در حوزه راه‌های استان خبر داد و گفت: زیرگذر و تقاطع غیرهمسطح «بابازید» در محور کرمانشاه به هرسین به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه راه اسلام‌آباد به حمیل به‌طول ۴ هزار و هفتصد متر تکمیل و با مسیر ۲۷ کیلومتری این محور به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول همچنین به تکمیل‌ شدن پروژه زیرگذر "حبیبوند" و مقطع حادثه‌خیز قبل از این زیرگذر اشاره کرد و افزود: با جاگزینی واریانت مناسب در این مقاطع، از این محل رفع حادثه خواهد شد.